השיגרה בניכם ברורה ומובנת. ישנה חלוקה ברורה של התפקידים והאחריות על הילדים. גם זמני השהות ברורים. בכל שבוע יש את הימים שהילדים ישנים אצלו ויש ימים שהם אצלך. כמובן שגם ישנה חלוקה ברורה בסופי השבוע. הכל עובד עד עכשיו נהדר. כמו שעון. ואז הופיע הצו. צו 8. הוא מגויס למילואים. ואת, את נשארת בעורף עם הילדים. אלה בוודאי ימים מתוחים לך ולהם והנה כמה עצות איך לעבור בשלום את התקופה:

תהיי מגדלור עבור הילדים.

הילדים שלנו חווים את הלחץ והמתח מסביב ובעיקר מאיתנו. את כרגע הביטחון שלהם. הרגליים שלהם. זה הזמן לחזק ולהרגיע אותם. לנסוך בהם תחושה של רוגע. 

אפשרי לילדים לתקשר עם אבא

הילדים שלנו דואגים לנו, בעיקר כאשר ההורה השני לא לידם. אפשרי להם לתקשר עם אבא ככל שאפשר בשיחת וידאו או טלפון. כאשר הילדים שלנו רגועים, אנחנו רגועים. הרווח הוא כולו של שניכם, ההורים.  

לא לשכוח לדאוג לעצמך

נכון שהילדים איתך כל הזמן, באחריותך המלאה. אבל זה חשוב לדאוג לעצמך. זה בדיוק הזמן להיעזר בקהילה מסביבך כדי לאפשר לעצמך לקחת גם פסק זמן, רגע של שקט לעצמך. להטעין מצברים על מנת לחזור להיות "סופר אמא" לילדים.

זה לא הזמן למלחמות בניכם

במידה ויש בניכם איזושהוא קונפליקט זוגי, זה הזמן להשאיר אותו לגמרי בצד. זה הזמן לראות את ההורה השני ואת הצרכים שלו. הזמן לשמים ריבים ישנים מאחורינו ולהתנהל בטוב וברוגע עם ההורה השני. הדרך שבה תתנהלו עכשיו תשפיע על ההתנהלות העתידית של שניכם ובעיקר תשפיע על הבריאות הנפשית והשקט של הילדים שלכם. מלחמות בניכם מצלקות את הילדים.

התגמשו על זמני השהות

אם הגרוש במילואים ויצא לאפטר של כמה ימים, אפשרי לו זמן לראות את הילדים בנחת. תני לו רגע להתאקלם בבית ולהצטייד באוכל לימים הקרובים לפני שאתם "מחליפים משמרות" על הילדים. הוא גם צריך את הרגע שלו להתאקלם בבית לפני שהוא לוקח את האחריות על הילדים.

אל תהיי קשה עם עצמך

הילדים לא התקלחו הערב? לא נורא. הם אכלו יותר מדי חטיפים היום, לא אסון. זאת תקופה לא פשוטה וגם הילדים חווים אותה איתנו . כרגע ניתן לאפשר לילדים ולהתנהלות הכללית לחרוג ממעט מהכללים. צרי חוקים להתנהלות הבית שהם רק לתקופה הזו.
מותר לעשות את זה, ואפילו הכרחי אם את מרגישה צורך, כדי לשמור על עצמך, ועל היכולת שלך לנהל את הבית. גם הילדים מבינים. אל דאגה, יגיע היום שנשוב לשגרה וכל הכללי הבית יחזרו איתה.

תזכרי להתרכז רק במה שהוא בשליטתך ובהשפעתך.

דמייני מיכל של אנרגיה. יש לנו 100% בלבד, וכל בדל אנרגיה שמושקע במשהו שאין לנו יכולת להשפיע עליו, אומר שיש לנו פחות להשקיע במה שכן ביכולתנו לעשות.

יהיה סוף למלחמה והכל יחזור למקומו. וזאת הזדמנות ליצור משהו חדש וטוב.

יש לך  את כל המשאבים, הכוחות והיכולות לשמור על מה שיצרתם, על הילדים שלכם וכמה שזה קלישאתי, כואב, בלתי נתפס, אפילו להתחזק מזה.

בתאל בר גיורא היא מגשרת גירושין ומלווה אישית בתהליכי פרידה במשרד הגישור "נדב נישרי מגשרים". https://www.nadavnishri.co.il/