הנס הגדול של ל"ג בעומר אירע השנה לעילאי גלזר בן ה-13, תלמיד חטיבת הביניים יצחק שמיר, שרק במזל לא איבד את עינו, לאחר שנתז מהמדורה שהדליקו הוא וחבריו עף היישר לעינו וגרם לקרע ברשתית. למזלו, הוא מרכיב משקפיים ולדברי אימו אודליה, "המשקפיים הם שהצילו לו את העין".

עכשיו גלזר הצעיר זקוק להשתלת קרנית, ועד אז אימו נטלה חופשה ללא תשלום ממקום עבודתה כדי להיות לצדו, מה שמקשה מאוד על שגרת היומיום של המשפחה, בעיקר במישור הכלכלי. בימים אלה שתיים מחברותיה פתחו עבורה חשבון לגיוס המונים, והאירוע מביך אותה מאוד. "כל הזמן אני זאת שנמצאת בצד הנותן, פעילה ומסייעת, ופתאום זה מגיע אליי הביתה. פתאום אני מהצד השני של המתרס. קשה לי לעכל את זה עדיין. נקלעתי למצב באמצע החיים, שבו אני צריכה להתמודד עם הגירושים שחוויתי לאחרונה ועם הפציעה הקשה של הילד, תוך הצורך לגדל שני ילדים אהובים, כשהקטן הוא בן עשר", היא אומרת. אבל היא לא מוכנה לאבד תקווה. "אני אהיה שם בשבילם עד טיפת דמי האחרונה. אדאג שלא יחסר להם כלום. נצליח לעבור גם את התקופה הזאת", היא אומרת.

אודליה מספרת על ערב ל"ג בעומר. "באתי עם הבן הקטן לבקר את עילאי וחבריו במדורה, ואחרי שראיתי שהכל כשורה, נפרדנו ממנו ונסענו הביתה. היינו על כביש אורלוב, כשהטלפון שלי צלצל ושמעתי אותו אומר 'אמא תבואי מהר מהר', ואז מישהו לקח לו את הטלפון וביקש ממני להגיע למדורה, כי הבן שלי נפצע. נכנסתי להלם, עשיתי פרסה וטסתי חזרה, כשכל הדרך אני בלחץ.

"מתברר שאחד הילדים מהכיתה החליט לזרוק לתוך המדורה מכל של ספריי שלג וזה התפוצץ כמו מטען חבלה. בסרטון רואים שמשהו עף ישר לעין שלו. הילדים ניסו להסביר שהם רצו לראות את הפטרייה שיוצאת מהספריי, ושהם לא הבינו כמה זה חמור ושזה יכול להסתיים באסון ובנזק כזה. כשהגעתי, צוות של מד"א כבר היה במקום וחבש לעילאי את העין. טסנו לבית החולים. לא יודעת אפילו מי הזיז את הרכב שלי לצד הדרך. הבן הקטן שלי בכה ועילאי צעק לו 'שקט, אתה מלחיץ אותי'. חווינו סיוט בדרך".

מה הייתה חומרת הפציעה?

"אני עובדת בתחום האופטיקה. איך שהרופאה פתחה את החבישה, מיד הבנתי שהעין נפגעה. היה המון דם וזה נראה נורא. מזל שהבן שלי מרכיב משקפיים, זה מה שהציל לו את העין באופן טוטאלי. העין לא רואה עכשיו, אבל זה מה שהציל את הרשתית ובכל מקרה, עילאי לא יראה כמו שהוא ראה עד היום. הוא עבר ניתוח שנמשך יותר מארבע שעות, אבל לא ניתן היה לתקן הכל. היו לו הרבה חתכים גם באף ובגבה. ביום רביעי הוא נכנס שוב לחדר הניתוח להשלמת התפרים ונשארנו בבית החולים יומיים. עכשיו אנחנו חייבים החלמה ממושכת, שתיארך הרבה זמן. נראה מה יהיה. זה אירוע לא נעים בכלל. אני מקווה שהתקופה הזאת תחלוף במהרה ונהיה אחרי כל זה, ושנצליח לשמור על אופטימיות ושפיות".