שוטר מיחידת הסיור של משטרת פתח תקווה נעצר השבוע על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לגניבה וסחר באמצעי לחימה (אמל"ח), חפצים יקרי ערך וכסף מזומן בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשישה ימים והחקירה בעניינו נמשכת.

השוטר, צעיר כבן 20 בשירות חובה (שח"מ), קשר את עצמו לחלק מהאירועים, טען כי לא גנב חלקי נשק ולגבי דברים שנטל ממחלקת אבדות ומציאות, לא מכר בשום אופן, ובוודאי שלא לגורמים עוינים.  אלא, שהחקירה במח"ש מעלה טענות אחרות, מהן עולה החשד לפיו השוטר ניצל את הזיקה שלו לתחנה, ולפחות בשבעה מקרים (שישה מהם בתחנת פתח תקוה ואחד בנתניה), ביצע עבירות של גניבה. בין השאר הוא חשוד בגניבת ארבעה מכלולים של רובה M16 משטרתי, חפצים השייכים לעצורים, כסף מזומן בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים, אותו גנב לכאורה מתוך פריטי אבדות ומציאות, מארון המוצגים בתחנה ומעמיתיו השוטרים בתחנת פתח תקווה.  

בבית המשפט טענו נציגי המח"ש, כי מחקירתו של החשוד עולה החשד שהאירועים היו מתוכננים, וכי התכוון לסחור באמל"ח - "תופעה שמשטרת ישראל עושה מאמצים למגר". השופט גיל גבאי, שהחליט להאריך כאמור את מעצרו של השוטר, ציין בהחלטתו כי לנוכח הראיות, לא מן הנמנע שתתבקש הארכת מעצר נוספת. "מדובר בפגיעה חמורה באמון שניתן בחשוד במהלך עבודתו ובמסגרת מילוי תפקידו". עוד ציין בית המשפט, כי החשדות מקימים עילת מעצר מטעמי החשד לשיבוש ומסוכנות.

מטעם עורכי דינו של השוטר, עו"ד אורון שוורץ ועו"ד יוגב נרקיס, נמסר, כי "יש הבדל דרמטי בין הטענות על מעילה שלא כדין, לבין הטענה הקשה כי מרשנו סחר באמצע לחימה. היחידה החוקרת עושה כמוטל עליה כדי לברר את העניין. אנו סמוכים ובטוחים כי סחר באמל"ח, לרבות העברה לגורמים עוינים, לא התקיים כאן".