החלום של תושבי שכונת סלע קרוב יותר מתמיד להתגשם. פרויקט מתחם אנסקי, שנמצא בהליך אישורים להתחדשות עירונית, קרוב לשלב הסיום שלו. בימים האחרונים פורסמה התוכנית, הכוללת הריסת בנייני מגורים ישנים ומטים ליפול והקמת מגדלי מגורים שישתלבו בנוף הכניסה לעיר מכיוון צפון מערב.

מדובר במתחם המשתרע על פני 25.3 דונם בין הרחובות אנסקי, אמסטרדם וקפלן, וכולל גם את רחובות החרמון והעצמון. חברת תדהר, שמריצה את הפרויקט, נתקלת כבר שנים במשוכות לא פשוטות, גם בשל מיקומו סמוך למנחת המסוקים של בית החולים בילינסון. רק לאחרונה קיבלה החברה את  אישור הוותמ"ל להפקיד את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם האמור, ובימים האחרונים היא פורסמה לתוקף.

בעירייה מציינים, כי מדובר בבשורה משמעותית לתושבי המתחם הוותיק שגרים בבניינים ישנים מאוד ולא בטיחותיים, ומצפים להתחדשות עירונית והגשמת חלומם במשך שנים רבות. התוכנית שפורסמה לאישור היא תוכנית מפורטת לפינוי-בינוי באזור הסמוך לתחנת המטרו והרכבת הקלה, ובו ישולבו מוסדות ציבור חדשים, מרחבים ירוקים וגינות ציבוריות, יורחבו הרחובות ועוד. כמו כן, התוכנית מציעה דירות קטנות המותאמות לזוגות צעירים.
על פי התוכנית, אמורים להיהרס 12בנייני מגורים ישנים בני שלוש קומות, שנבנו במתכונת רכבות וכוללים 256 דירות, ובמקומם ייבנו שבעה מגדלי מגורים חדשים ו-822 יחידות דיור חדשות בתמהיל מגוון, בהן 150 דירות עד 55 מ"ר. 

ראש העירייה רמי גרינברג: "פרויקט אנסקי עושה בימים אלה צעד נוסף ומשמעותי לקראת קידום ההתחדשות לה מצפים התושבים שנים רבות. מדובר בפרויקט שיבטיח את איכות חיי התושבים ויאפשר מגורים במבנים מודרניים ובטוחים. ההתחדשות העירונית היא כורח המציאות, ואנחנו נמשיך לקדם אותה בשום שכל, כדי להבטיח את איכות חיי התושבים בשכונות הוותיקות."

בתוך כך, בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שהתקיימה ביום ראשון, אישרה הוועדה הקמת מגדלי מגורים בכניסה לעיר, בין הרחובות ז'בוטינסקי, יצחק שדה ויחבוב. במקום רכבות המגורים שנבנו לפני יותר מ-60 שנה, ייבנו חמישה מגדלי מגורים בני 31-33 קומות, במסגרת פרויקט פינוי-בינוי רחב היקף, שבו ייהרסו 180 דירות ובמקומן ייבנו 630 יחידות דיור חדשות.