חודשיים אחרי שהעירייה סיימה את הקמת מגרש הכדורגל הסינטטי ברחוב פינקל, בקצה שכונת הדר גנים, תוך שהיא מבצעת את העבודות ללא אישורים וללא היתרים כדין, החלה העירייה בהליך הפקעה לכאורה של השטח עליו נבנה המגרש, הרשום עדיין בבעלות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) . יתרה מכך, בימים אלה החלה העירייה, באמצעות קבלן מטעמה, לבצע עבודות קירוי והצללה של המגרש, גם הן ללא היתר, וזאת עוד בטרם קיבלה את האישורים לכך ובניגוד לכל דין. 

בעקבות המעשים הנמרצים של העירייה, פנו דיירי הבניין ברחוב פינקל 1 באמצעות עורכי הדין עודד נשר וטל שחף ממשרד עורכי הדין ויינרוט לבית המשפט, בבקשה להטיל צו מניעה כנגד המשך העבודות. זאת, בטענה שהמגרש והססכה בגובה שבעה מטרים מסבים להם נזקים כבדים, יחסמו להם את האוויר, האור והנוף, וזאת מבלי שנתקבל היתר כדין.

העותרים רומזים, כי הבהילות להקמת המגרש והסככה מקורה ברצון להשביע את דעת הבוחרים הפוטנציאליים של ראש העירייה לקראת הבחירות הקרובות ביתקיימו ב-31 באוקטובר. בתגובה, הורתה שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה ליאת הר ציון לעירייה, להשיב עד יום חמישי הקרוב לטענות העותרים, ובמקביל הורתה לעותרים להגיש כתב תביעה בתוך שבעה ימים, אחרת הבקשה לצו מניעה בהול תימחק.

בבקשה למתן סעד בהול, מציינים באי כוח העותרים כי "בקשה זו מוגשת בנסיבות חריגות ועל מנת למנוע נזקים כבדים, שעתידים להיגרם למבקשים בשל מעשי המשיבה. המשיבה השתלטה על השטח הסמוך הגובל בבניין המגורים בו מתגוררים המבקשים והחלה בביצוע עבודות ללא היתר, הפוגעות ואשר עתידות לפגוע אנושות במבקשים". 

לטענתם, אחרי שהעירייה השתלטה על המגרש שאינו בבעלותה עדיין והמיועד לשימוש כשטח ציבורי פתוח (שצ"פ), היא הקימה את המגרש ולאחרונה, כפי שצוין, הגיע קבלן מטעמה וקבע מסמרות. "מדובר בעבודות המבוצעות מבלי שנתקבל היתר בנייה כדין, על פי חוק התכנון והבנייה, והן נעשות בצורה אסורה ומסוכנת, שאף מסכנת חיי אדם. כפי הנראה, השלמת העבודות תפגע אנושות במבקשים, שכן הקשתות שהוצבו במקום ועתידות לשמש כסככה גובלות בבניין המגורים והדבר יביא בהכרח לחסימת אוויר, האור והנוף, לצד נזקים נוספים" נכתב בבקשה.

העותרים מציינים, כי סככת ההצללה פטורה מהיתר, רק אם גובהה אינו עולה על שלושה מטרים ושטחה מצומצם, אלא שבמקרה האמור הסככה מתנשאת לגובה העולה לכשבעה מטרים. עוד הם טוענים, כי "העבודות מחייבות תחילה מסמך סביבתי המציין נזקים עתידיים שעלולים להיגרם, וכמובן מתן זכות התייחסות לשכנים, אלא שבמקרה האמור העירייה התעלמה מכל הדרישות בחוק ורמסה ברגל גסה את הכללים וההוראות, הכל כדי לסיים את העבודות לכאורה לפני הבחירות".

בעתירה נטען, כי העירייה אומנם פרסמה לראשונה על  כוונתה להפקיע את השטח האמור בחודש מאי השנה, אולם רק עתה הדבר נתגלה לשכנים באמצעות מודעה שנתלתה באתר עצמו. לטענת העותרים, העירייה לא השלימה את ההפקעה ובעצם פלשה והשתלטה על השטח האמור. העותרים מצרפים גם את החלטת יו"ר ועדת הבחירות מחודש יולי, שחייבה את ראש העירייה רמי גרינברג לשלם לחבר המועצה גנאדי בורשבסקי ולעותר נוסף סכום של 100 אלף שקל, לאחר שמצאה כי הוא עשה שימוש לכאורה בכספי ציבור למטרות קידום ענייניו כביכול, וציינו כי גם במקרה זה מדובר בתקופת בחירות ולכאורה קיים חשש שהפעילות המהירה נובעת ממניעים אלה.

לדבריהם, "לא רק שהמשיבה מבצעת עבודות מבלי שקיבלה היתר לכך ובניגוד מוחלט להוראות תקנון התוכנית החלה על המקרקעין, אלא שהיא עושה כן אגב השתלטות על מקרקעין מבלי שהם הופקעו כדין". לטענת עורכי הדין, ההלכה הפסוקה קובעת, כי מי שנפגע מבנייה ללא היתר זכאי בהכרח לסעד בדמות צו הריסה.

מהעירייה נמסר: "הכל מטופל לפי הנהלים והכללים, לרווחת התושבים".