חודשיים וחצי לפני הבחירות, ונראה שראש העירייה רמי גרינברג מעלה הילוך ומאיץ את פעילותו במסגרת חוגי בית והיערכות לקראת הצגת הרשימה שלו מטעם סיעת התחדשות למועצת העירייה. בינתיים, הסקרים בנוגע לראשות העירייה מציבים את גרינברג כפייבוריט עם יותר מ-80 אחוזי תמיכה, מה שמצביע על האהדה שלה הוא זוכה מרוב הציבור בעיר.

אלא שמרכז הכובד בימים אלה מופנה לעבר הרכב המועצה וחלוקת הסגנים. בעיר בסדר גודל של פתח תקווה מותר למנות חמישה סגנים בשכר, ולפי הרשימות המתמודדות וההבטחות המתפזרות באוויר, נדמה כאילו כל חבר מועצה רואה עצמו כפוטנציאלי להיות סגן ראש עירייה, תופעה שהפכה לבדיחה של ממש.

השלישייה הפותחת של ראש העירייה כוללת את יו"ר הנהגת ההורים בעיר אנה נבות, שתמוקם כמספר שתיים ברשימתו, במקום בו כיכבה במערכת הבחירות הקודמת ענת זנזורי. צדוק בן משה ישמור על מיקומו כמספר שלוש ברשימת ההתחדשות ומהלך זה יוביל, בניגוד לקדנציה הקודמת, לכך שראש העירייה יוכל ככל הנראה למנות שני סגנים בשכר מרשימתו. תפקיד סגן וממלא מקום ראש עירייה מובטח לאליהו גינת יו"ר סיעת ש"ס, ששואפת לחמישה מנדטים במועצה. אירוע שכזה יחזק את מעמדה של ש"ס אחרי הבחירות, אם כי גרינברג חושש שזה יבוא על חשבונו ולכן בימים אלה הוא עושה כל מאמץ להתנער מההזדהות הפומבית של ש"ס איתו, לאחר שהרשימה מיהרה להודיע כי היא תומכת בו לראשות העירייה.

גרינברג הוא כבר שועל פוליטי מנוסה. בימים אלה הוא שלח למערכה גורמים מטעמו "כדי לאסוף קולות צפים שנמצאים מתחת לרדאר". באותה נשימה, שלח את סגנו סרחיו גולצמן וסגניתו עידית ישראלוב לוין לגייס את מצביעי העבודה, המרכז והשמאל, כדי להבטיח שכם הם יתמכו בבחירתו לראשות העירייה. גם את אדי קואז שעומד בראש סיעת יש עתיד. אם קואז יצליח להביא שלושה מנדטים למועצה, הוא יהפוך למועמד פוטנציאלי לסגנות. בכל מקרה אחר, הוא ייכנס לרשימת הממתינים. 

גם הרשימה המשותפת לבית היהודי והציונות הדתית תעשה מאמץ עילאי לגדול, להוות פקטור משמעותי במועצה ולקבל את תפקיד הסגנות. ברקע נמצאת גם חברי הרשימה המשותפת של יהדות ודגל התורה, שמנסים להתקרב לראש העירייה באמצעות היו"ר המועדף עליהם שלום הבלין. אליהם מצטרפת גם רשימת פתח תקווה ביתנו, ששואפת לשני מנדטים ותרצה לקבל סגנות. אחרונה ברשימה היא סיעת עוצמה יהודית, שהציבה בראשותה את גילה בן נאים ושימי גולן. גם היא מאמינה בכוחה בעיר ותרצה ליצור שותפות עם ראש העירייה גרינברג, ואפילו לקבל סגנות, ככל שתצליח להגיע לשני מנדטים.

נכון להיום, רשימת הליכוד למועצה לא צפויה להפתיע. גרינברג מאמין שלראשות העירייה הוא יקבל את מירב התמיכה מ-3,400 בעלי זכות ההצבעה בפריימריז של הליכוד בעיר. כמעט כמו בכל מערכות הבחירות האחרונות, מי ששומרת על מגמת חוסר היציבות היא סיעת הליכוד, שלמרות היותה בעלת כוח מצביעים לא מבוטל ונציגתה המקומית של המפלגה העומדת בראשות הממשלה, מציגה בפתח תקווה סניף מפורר ומפורד. גם הפעם, ועדת ההיגוי שלה נמצאת בעובי הקורה, אבל לא בטוח שתוכל לקבל החלטה לשביעות רצון החברים והמועמדים.

בימים האחרונים נודע, כי מי שקיבל את המנדט לבחור את הנציג למועצה הוא חבר הכנסת חנוך מילביצקי, שהצטרף במערכת הבחירות הקודמת לסיעת הליכוד והצליח להתברג לרשימתה לכנסת. ההחלטה הזו עוררה זעם רב בקרב חברים בליכוד. חבר הליכוד דורון רצון אף עתר לוועדת ההיגוי העליונה של הליכוד נגד ההחלטה וביקש לקיים פריימריז כמקובל בתקנון הליכוד. ביום חמישי הקרוב אמורה להתקבל ההחלטה, ובכל מקרה שהעתירה תידחה, מתוכננים מהלכים משמעותיים שיציפו שבר גדול במחנה הימין.

אגב, חבר המועצה מטעם הליכוד משה משה שיגר מכתב אל הנהגת סיעת הליכוד והודיע כי נוכח המהלכים המתרחשים בסיעה בעיר, הוא החליט להתמודד מטעם רשימה עצמאית, כשגם הוא לוטש עיניים לעבר משרת הסגנות. ובינתיים הבלגן בליכוד גדול, מה שגורם להפרדת כוחות ולפיצול תמיכת המצביעים הפוטנציאליים בסיעה. המצב הזה יכול להציב את הליכוד במקום לא טוב בכלל לקראת הבחירות למועצת העירייה.

מנגד ממתינים לגרינברג בפינה גנאדי בורושבסקי שמתמודד מולו לראשות העירייה ומנסה לחבל לגרינברג בתוכניות ולהפתיע במועצה, כשבאמתחתו שני מנדטים כמעט בטוחים. בנוסף, מתמודדת מולו גם ענת זנזורי, שתנסה למקסם את כוחה גם במועצה. אחרון ברשימת כאבי הראש של גרינברג הוא אורי אהד, שלאחרונה חיבר אליו את סיעת כחול לבן, כחלק מהמחנה הממלכתי, וכן את מטה המאבק ברפורמה המשפטית. אהד, המתמודד למועצת העירייה בלבד, שואף להקים סיעה גדולה שתהווה פקטור משמעותי במועצה.