סמוך לשעה 14:00 נפגע בניין מגורים בשכונת נווה גן בפתח תקווה, כתוצאה מרקטה שנורתה מרצועת עזה. ככל הנראה, מרכיב של הרקטה נפל על גג בניין בן תשע קומות, חדר את הגג וגרם לשריפה בדירה בקומה השמינית ולנזק כבד לבניין. למרבה המזל בעלי הדירה לא היו בבית. לא היו נפגעים באירוע, למעט נפגעת חרדה במצב קל. 

נפילת רקטה אירעה גם אמש (רביעי) סמוך למגרש כדורגל בבית הספר בכפר סירקין. למרבה המזל, המגרש עבר השקיה והרקטה חדרה לעומק של כשלושה מטר מתחת לאדמה. גם כך ניזוקו בניינים ברדיוס של 150 מטר. הבית שמול המגרש ספג את ההדף המשמעותי ביותר, ולמרבה המזל משפחה בת שש נפשות יצאה מהבית, רצה לממ"ד בבית השכנים וניצלה. אחד הילדים נפגע קל מרסיס. רכב המשפחה נהרס כליל.

בשבוע שעבר עוד שתי נפילות על בניינים בעיר, אחת מהן סמוך לבית כנסת, בזמן שהיו בו כ-40 מתפללים. בזכות השמירה על ההנחיות, לא היו נפגעים באירוע, אולם נזק גדול נגרם למבנים ורכבים סמוכים.

בתוך כך, יותר מ-100 משפחות המתגוררות במתחם שלום אש, קרול, אורלוב שבכניסה המערבית לעיר מלינות על כך שבמלחמה הזאת הן נותרו חשופות ללא מיגון כלל, שכן הבניינים שבהם הן מתגוררות ישנים, ללא חדרי מיגון וללא מקלטים, והמקלט הציבורי שהיה קרוב לבתיהם במתחם הקונסרבטוריון העירוני נהרס במסגרת פרויקט פינוי-בינוי שנמצא בשלביו הראשונים. 

חשוב להדגיש, כי אותו מקלט היה קטן וצר מלהכיל את כלל המשפחות, ובעירייה אומרים כי איש מבני המשפחות לא הגיע לאותו מקלט במהלך ההפצצות בשנים עברו. עם זאת, נראה שהמלחמה הנוכחית אגרסיבית הרבה יותר וכבר גבתה קורבנות רבים. נוכח הערכות להישארות בחדרים מוגנים או מקלטים במשך מספר ימים ברציפות, לא מן הנמנע שהמקלט היה מאכלס את אותן משפחות.

"אנחנו מרגישים מופקרים. המקלט שימש חלק מהמשפחות בעבר, את אלה שגרות סמוך למבנה, ומי שטוען שלא הגענו לשם, לא מכיר את העובדות. כעת אנחנו חשופים לפגיעות. הבניינים שלנו ישנים ומדובר בלמעלה מ-100 משפחות שנותרו ללא מענה. חדרי המדרגות שלנו לא בטוחים והמרחק עד לחדר המיגון שנפתח עבורנו ברחוב כצנלסון לא מאפשר לקשישים שמתגוררים כאן להגיע לשם בתוך דקה וחצי, זו משימה בלתי אפשרית. ניסינו ללחוץ על היזם שידאג לנו למיגון, אבל זה לא קרה. מי צריך לדאוג לביטחוננו, לכל הרוחות?" הם שואלים. "במקרה של הפצצות ממושכות, יקרה פה אסון והכתובת מרוחה על הקיר, בתקווה שהיא לא תהיה מרוחה בדם".

מתברר שבעירייה כבר ביצעו הזמנה של מיגוניות, אלא שכפי שציינו, מדובר במיגוניות שאינן עומדות בתקן בשל המרחב העולה על 40 ק"מ ממקור הירי, על פי נהלי פיקוד העורף. המיגוניות אמורות להגיע בתקופה הקרובה, ובינתיים התושבים ייאלצו להגיע לחדר המוגן בכיתת הגן ברחוב כצנלסון.

מהעירייה נמסר: "במסגרת המענה שניתן לתושבי האזור, העירייה הכשירה ממ"ד גדול שנמצא בסמוך לרחוב כצנלסון, והתושבים עודכנו בנושא. במסגרת ההתחדשות העירונית ושדרוג בנייני המגורים ברחבי העיר, מתבצע במתחם שלום אש פרויקט פינוי-בינוי, במהלכו פונו המבנים שהיו במקום. בתום עבודות הבינוי, ייהנו התושבים מבית חדש עם מרחב מוגן דירתי. לצד זאת, העירייה פועלת בימים אלה לרכישת עשרות מיגוניות נוספות שיוצבו בעיקר בשכונות הוותיקות. על פי הנחיות פיקוד העורף, תושבים שאין ברשותם ממ"ד או מקלט, צריכים לאתר את המרחב הכי מוגן שיש, אליו ניתן להגיע תוך 90 שניות - חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי בבית, ללא חלונות או חרסינות".