ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג החליט שהגשר שיוקם בקרוב מעל כביש הרב מלכא - בקטע הדרך המחבר בין פארק יצחק אוחיון (הפארק הגדול) לשכונת נווה גן - ינציח את זכרם של הקורבנות שנרצחו בטבח בה -7 באוקטובר.

בימים האחרונים הושלם שלב התכנון של הגשר המיועד להולכי רגל, שמטרתו להנגיש את שכונת נווה גן לפארק הגדול מבלי לפגום בתנועת כלי הרכב בציר הרב מלכא.

בעירייה מציינים כי מדובר על גשר עם נוכחות משמעותית, כיכר תחתונה מוצלת המהווה כניסה מזרחית לפארק, ורחבת תצפית לאגם בקצה הגשר אשר תשמש גם למקום מעבר ונקודת מפגש. אורכו של הגשר 102 מטרים, רוחבו 6 מטרים ושטח רחבת התצפית 130 מ"ר. 

הדמיה של הגשר המתוכנן מעל דרך הרב מלכה (צילום: ורטהיים אדריכלים בע''מ)
הדמיה של הגשר המתוכנן מעל דרך הרב מלכה (צילום: ורטהיים אדריכלים בע''מ)

גשר זה מצטרף לגשרים נוספים שמתוכננים להבנות בקרוב, כדוגמת הגשר שהוקם מעל רחוב גיסין, גשר מעל דרך רבין, גשר מעל דרך אם המושבות, ארבעה גשרי הולכי רגל (גלוסקא, רות, שלמה, הושע), שמקודמים ע"י נתיבי ישראל מעל כביש 40 כדי ליצור חיבור בין שכונות המזרח למערב וגשר נוסף מעל כביש 4 שמחבר את אזור העסקים פארקטק (קריית אריה) לתחנת הרכבת הקלה ממזרח. אלו בנוסף לגשרים הקיימים בעיר, ברח' ראשון לציון ושני גשרים בז'בוטינסקי.

ראש העירייה רמי גרינברג: "הגשר שיוקם בקרוב מעל דרך הרב מלכה ינציח את קורבנות ה-7.10 שנרצחו ונטבחו בשבת השחורה שסימנה את תחילתה של מלחמת 'חרבות ברזל'. זוהי חובתנו המוסרית להנציח את זכרם בכל דרך ובהמשך נקים במקום אנדרטה עם שמות הקורבנות. נמשיך במסירות, בלכידות ובערבות הדדית לפעול למען אזרחי ישראל ונאחל לכולם ימים שקטים."