בעל ואישה שפסעו עם כלבם באזור מכבים-רעות תועדו במצלמות של אזרחים כשהם תולשים תמונות של חטופים שהודבקו על אחד מבתי העסקים באזור. באירוע תועדה אישה נוספת, והסרטון הופץ ברשתות החברתיות. עד מהרה התברר, כי בני הזוג הם רחל וצביקה לוין, הבעלים והמפעילים של מספר צהרוניות ברחבי פתח תקווה ובמודיעין, ומיד התפרץ גל זעם בקבוצות הוואטסאפ שדרשו להפסיק את ההתקשרות עמם ולמנוע הגעה של ילדים לצהרוניות שבניהולם.

ראש האופוזיציה אורי אהד אף דרש לזמן את צביקה לוין לשימוע דחוף. "ביממה האחרונה נחשפנו לסרטון המופץ ברשתות החברתיות ממנו עולה, לכאורה, כי מר צביקה לוין מוריד משטח מסחרי שלטי הסברה הנושאים את שמות ותמונות החטופים והדורשים לשחררם”, ציין אהד. 

"יודגש כי בסרטון שהופץ לא נראית פעולת ההורדה הפיזית, אך התנהלותו של מר לוין ותגובתו לדברים המוטחים בו, והמאשימים אותו בהורדת השלטים, עשויה ללמד כי אכן שלטי ההסברה לשחרור החטופים הורדו, לכאורה על ידיו. נוכח האמור לעיל, אדרוש לזמנו לשימוע ולבירור כחוק, בצוות מקצועי הכולל גם את הייעוץ המשפטי לעירייה. ככל ואכן מר לוין ביצע את הורדת השלטים, נבקש להפסיק את ההתקשרות העירונית עמו", דורש אהד.

בתגובה, אמר ראש העירייה רמי גרינברג: "הוריתי להזמין לשימוע נוסף ומקיף את הספק הנדון. מדובר באירוע חמור ביותר בשעת מלחמה, בזמן שמאות מבנינו ובנותינו נמקים בשבי חמאס. בין החטופות והחטופים גם תושבות ותושבים מפתח תקווה, שהאקט הזה פגע בהם קשות. לא נגלה שום סובלנות להתנהגות מסוג זה, בוודאי שלא על ידי עובדים או ספקים של העירייה".

קודם לכן ציין גרינברג כי קיים שיחה עם המפעיל, שטען כי מדובר באירוע שלא קרה באזור פתח תקווה ואם מישהו נפגע מהמעשה, הוא מתנצל. "בנוגע לסרטון שבו מופיע אחד ממפעילי הצהרונים בעיר, הנושא נבדק מולו. לדבריו, זה צולם באזור מגוריו ולא בפתח תקווה. מדובר על מודעות של חטופים שנתלו על חנות שבעליה הוא בן מיעוטים. המפעיל ביקש ממי שתלה את המודעות לתלות אותן על קיר סמוך ולא על החנות עצמה, ואף הציע לסייע להם להעביר את התמונות לקיר הסמוך. לדבריו, כמובן שלא הייתה כוונה לפגוע ברגשות הציבור והוא מתנצל אם מישהו נפגע מכך. נמשיך לעקוב ולעדכן". גרינברג הוסיף, כי העירייה תבצע בירור מעמיק ותקבל החלטות. "אני מציע לבדוק מה עושות ראשויות נוספות, שגם שם הוא מפעיל צהרונים".