יממה לאחר מעצרו של צעיר שוהה בלתי חוקי (שב"ח), החשוד כי פרסם את הדברים "אני לא מחכה למחר רוצה להיות שהאיד" באתר בנייה בבני ברק, מיהרה עיריית פתח תקווה לפרסם שהיא עורכת ביקורות פתע באמצעות מפקחים של מינהל ההנדסה באתרי הבנייה ברחבי העיר. 

נציין כי מאז ההחלטה לפתוח את אתרי הבנייה בתנאים מגבילים, מבצעים מפקחי האגף לפיקוח על הבנייה, השיטור העירוני והמשטרה, ביקורות פתע באתרים ומחפשים שב"חים. כמו כן, הם לא אחת מוזעקים לאתרים בעקבות קריאות של תושבים מודאגים. 

האירוע החמור בבני ברק עורר שוב את בהלת התושבים, ובעקבותיו דרש ראש העירייה רמי גרינברג, להגביר את הפיקוח באתרי הבנייה כדי לוודא שהם עומדים בכל ההנחיות וההגבלות שנקבעו על ידי העירייה בישיבת חירום מיוחדת. בין היתר נקבע על הצבת שומר בכניסה לכל אתר, הקפדה כי העובדים יהיו בעלי תעודת זהות כחולה בלבד ולא ילונו באתר, לא יתקיימו עבודות לילה ועוד. 

אתמול (רביעי) הצטרף לסיור של הפקחים גם ראש העירייה, שביקש לוודא כי כל ההנחיות נאכפות ומוקפדות. במסגרת הסיור נמצאו שלושה אתרים שלא הקפידו על ההנחיות. ראש העירייה הנחה להוציא נגדם צו הפסקת עבודה. 

ראש העירייה רמי גרינברג: "ביטחון התושבים הוא הדבר החשוב ביותר עבורנו. אנו נפעל בכל המישורים על מנת לוודא כי בנושא הזה אין שום פשרה! לפני כשבועיים לאחר שממשלת ישראל והתאחדות הקבלנים החליטו על חזרת העבודה באתרי הבנייה, הוצאנו מסמך ובו הנחיות והגבלות מחמירות לכל הקבלנים ומנהלי העבודה ודרשנו שיעמדו באותם הנחיות שמטרתם היא אחת – שמירה על ביטחון תושבי העיר. האגף לפיקוח על הבנייה עובר בין כל האתרים ומוודא כי ההנחיות נשמרות. היום הצטרפתי לצוות הפיקוח ולשמחתי רוב האתרים אכן מקפידים על ההנחיות וההגבלות, ואלו שלא הקפידו יוגש נגדם צו סגירה. נמשיך לעשות כל שניתן, בכל המישורים, בכל העוצמה, על מנת לשמור על ביטחון התושבים ברחבי העיר".