שלושה שבועות אחרי שחשפנו את אמירותיו המסיתות לכאורה של מאיר ברוכין, מורה להיסטוריה ואזרחות בתיכון יצחק שמיר בפתח תקווה, וההחלטה של משרד החינוך לפתוח בבירור, בחמישי האחרון נעצר המורה על ידי שוטרי מחוז ירושלים ובית משפט השלום האריך את מעצרו בארבעה ימים עד מחר (שני) והחקירה בעניין עדיין נמשכת.

במשרד החינוך אישרו בשישי האחרון, כי התלונה במשטרה הוגשה על ידי משרד החינוך בתום הבירור שהחל בעקבות הפרסום במעריב.

ברוכין, שתלמידים בתיכון בפתח תקווה מתחו כלפיו ביקורת נוקבת, וטענו כי הוא מסית לסרבנות והופך את השיעורים לניסיונות להטיף כמה צה"ל הוא צבא דורסני, העלה לאחרונה פוסטים חדשים בפייסבוק. בפוסטים, למרות שמדובר בשעת מלחמה, הוא האשים את חיילי צה״ל באונס של פלסטינאיות מאז קום המדינה. כמו כן, הצדיק לכאורה את מעשי מחבלי חמאס שאנסו נשים ישראליות. 

הפרסומים בגינם נעצר החשוד (צילום: דוברות המשטרה)
הפרסומים בגינם נעצר החשוד (צילום: דוברות המשטרה)

"חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת משנת 48, זה לא נכנס לספרי הלימוד״, כך כתב. האשמה חמורה ושקרית זו, באה בניסיון שלו להצדיק את מעשי האונס המזעזעים של מחבלי חמאס ביום 7.10 ולתת להם לגיטימציה, כזו שאפילו מחבלי חמאס השפלים כנראה לא חשבו עליה, והכל לעיניהם של המורים המזועזעים וההמומים.

בתחילת המלחמה פורסם אצלנו, כי בעקבות התבטאויותיו נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, עיירת פתח תקווה, שבאמצעותה מועסק המורה, הודיעה כי היא הזמינה אותו לשימוע במטרה לסיים את עבודתו במסגרת מערכת החינוך העירונית.

בתקופה האחרונה התקבלה במשטרה תלונה ממשרד החינוך ומעיריית פ״ת, ולפיה מורה לאזרחות ולהיסטוריה בבית ספר בפתח תקווה, הביע תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס ומעשיו המזוויעים שכללו אונס נשים ונערות יהודיות תמימות, ובכך נתן להם לגיטימציה והאשים האשמות חמורות ושקריות את חיילי צה״ל. בעקבות דבריו החמורים, החליטו על השעייתו מהוראה לאלתר והפסקת עבודתו במוסד החינוכי. 

המשטרה פתחה בחקירה, ושוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים עצרו אמש את המורה החשוד תושב ירושלים, שעפ״י החשד פרסם אמירות קשות ושקריות שיש בהן כדי להצדיק מעשי טרור ולהצדיק טרור ואת מעשי האויב בשעת מלחמה. 

בעבר גם קרא לטייסי צה״ל רוצחי ילדים ונתן לגיטימציה לטרור במגוון פרסומים. לאחר שהופסקה לאחרונה עבודתו כמורה, נפתח נגדו גם הליך פלילי, הוא נעצר לחקירה ומעצרו הוארך בבימ״ש.

על פי החשד, פרסם ברוכין גם התבטאויות נגד מדינת ישראל המסייעות לטרור ומקנות לו לגיטימציה לביצוע מעשי זוועות, כשרשם: ״מותר לעם נכבש לעשות כל מה שנדרש כדי להצליח במאבקו״.

לפני מספר חודשים הצדיק מחבל והתכחש לטרור שביצע כשפרסם ברשת. "הוא דרס שישה אנשים אבל הוא לא מחבל". בנוסף, עפ״י החשד, החשוד נהג לפרסם דברי עידוד ולצדד במפרי סדר אלימים לעבר שוטרים וחיילים, הספיד מחבלים ותיאר את מותם באופן תמים. 

מורים בבית הספר שבו עבד קוראים למשרד החינוך לשלול את רישיון ההוראה שלו לאלתר. "את התואר שלו הוא רכש בלימודים, אבל אסור לאפשר לו לכהן כמורה לעולם יותר. צריך לשלול לו את רישיון ההוראה בדיוק כמו שעושים לעורך דין שמסית או לנהג שמבצע עבירה חמורה".