בתום חקירה סמויה שהתנהלה על ידי חוקרי משטרת מחוז ירושלים נחשף עוקץ כרטיסי אשראי הנאמד במאות אלפי שקלים. הפרשיה נחשפה לידיעת הציבור עם מעצרו, אתמול בבוקר, של תושב חולון. החשוד נתפס בעת שמשך כספים באמצעות כרטיסי אשראי מזויפים בכספומט בבת ים.

בהמשך איתרו החוקרים מעבדה לשכפול כרטיסי שפעלה בדירה בפתח תקווה, וכן מאות כרטיסי אשראי שאחסן בביתו בחולון

על פי החשד ומהחומר שעלה בחקירה, נהג החשוד להשתמש בהתקן מיוחד אותו חיבר לכספומטים ברחבי הארץ, באמצעותם השיג במרמה כרטיסי אשראי של אזרחים. את הכרטיסים הוא שכפל במעבדה ולאחר מכן משך באמצעותם כסף.

מהמשטרה נמסר כי, בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בחשד לעבירות של זיוף ושכפול כרטיסי אשראי וגניבת כספים ממאות קורבנות. החקירה החלה בשיתוף פעולה עם אחד הבנקים הגדולים בישראל, שאספו מידע אודות הפעילות הפלילית של החשוד. 

חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונה שהתקבלה ממספר בנקים ברחבי הארץ, לאחר שאלה איתרו במכשירי הכספומט שבבעלותם התקנים מיוחדים לשכפול כרטיסי אשראי. כמו כן, לאחר שהתגלו משיכות חשודות מחשבונותיהם של לקוחות תמימים בשווי כולל הנאמד במאות אלפי שקלים.

אתמול הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו את החשוד בשעת מעשה. בלשי המשטרה, שעקבו אחר החשוד, הבחינו בו הבוקר כשהוא מושך כסף בכספומט בבת-ים. בחיפוש שערכו השוטרים, נתפסו ברשותו עשרות כרטיסי אשראי משוכפלים ומזויפים. 

בהמשך ערכו הבלשים חיפוש בדירתו בחולון ובדירה נוספת בעיר פתח תקווה, ששימשה את החשוד כמעבדת זיוף שנועדה לביצוע מעשיו הפלילים. שם על פי החשד, הוא שכפל את כרטיסי האשראי. בדירות נמצא ציוד ששימש להעתקה וזיוף כרטיסי האשראי, ממצאים הקושרים את החשוד לביצוע העבירות וכסף מזומן בסכום של עשרות אלפי שקלים.

החשוד שנעצר, נמצא בשנות החמישים לחייו, נלקח לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. אתמול הוא הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו.

רפ״ק אלי ליבקינד, מפקד יחידת ההונאה בימ״ר ירושלים ציין: ״בחקירה גילינו ממצא שחזר על עצמו וחשוב לנו ליידע בו את הציבור. החשוד נהג לזייף ולשכפל רק כרטיסי אשראי ״מהדור הישן״- כלומר ללא שבב חכם שמוטבע בהם. בשל כך, היה מבצע את מעשיו הפליליים ומתקין את ההתקנים, בעיקר במקומות שבהם מתגורר ציבור חרדי וציבור ערבי, שם נפוץ השימוש בכרטיסים אלו בעיקר למשיכת כספים, ובהתאם שיעורי הצלחתו בגניבת הפרטים, השכפול, הזיוף וגניבת הכספים הייתה גדולה יותר. בשל כך לצד המשך ההליך הפלילי והפעולות שאנו מבצעים למיצוי הדין עם החשוד, אנו ממליצים לציבור כולו לעקוב אחר התנועות בחשבון הבנק ולדווח מיד על כל פילות חריגה שאינה מוכרת בחשבון הבנק״.