תלונות התושבים על אי שמיעת האזעקות באזורים שונים ברחבי העיר לא נתקלו באוזניים ערלות ובשבועות האחרונים, במהלך מלחמת "חרבות ברזל", הותקנו שני צופרים חדשים נוספים האחד בשכונת הדר גנים והשני בשכונת כפר גנים.

התקנת הצופרים נעשתה לאחר פנייה של ראש העירייה רמי גרינברג אל פיקוד העורף בעקבות תלונות שהתקבלו מאז פרוץ המלחמה, ולאחר סיור מקיף ומשותף שקיים פיקוד העורף עם אגף הביטחון , פיקוח וחירום בשכונות.

בתום ריכוז הנתונים שעלו מהשטח הוחלט על הצבת שני צופרים חדשים, במטרה לשפר את איכות שמיעת האזעקה בכל רחבי העיר ובעיקר בשכונות שבהן האזעקה לא נשמעת בקרב כלל הציבור.

שני צופרים אלה אמורים לתת מענה משלים לתושבי השכונות אשר טענו במקומות מסוימים בשכונה כי הם אינם שומעים היטב את האזעקה.

מהלך זה הינו מהלך משלים לאחר שלפני כשנה וחצי ושנתיים הותקנו עוד חמישה צופרים בעיר (בשכונת בילינסון, בשכונת אחדות, בשכונת יוספטל ועוד שניים באזורי התעשייה), סה"כ קיימים בעיר 28 צופרים.

ראש העירייה רמי גרינברג: "אנו קשובים לרחשי הציבור ולתלונותיהם, ואכן התגלו פערים בנושא הצופרים, אשר הושלמו כעת במהלך משותף של הרשות ופיקוד העורף. פריסת הצופרים נותנת כיום מענה איכותי ויעיל ואנו נמשיך לבחון את הצרכים ואת הפערים, באם יתגלו, באופן קבוע. אני מבקש להזכיר לציבור כי מטרת האזעקה היא להישמע במרחב הציבורי הפתוח, ולאו דווקא בתוך הבתים הסגורים, ולכן פיקוד העורף ממליץ על התקנת אפליקציה ייעודית בסלולר ושימוש ברדיו ו/או בטלוויזיה".