הסוף למטרדי הרעש בפתח תקווה? לראשונה בישראל עיריית פתח תקווה תבצע תבצע אכיפה של מטרדי רעש מרכבים ואופנועים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים וחדשניים.

עולה כי, ועדת חוקה בכנסת אישרה אתמול (שלישי) את הצו המאפשר לעירייה לנקוט בפעולת אכיפה תקדימית כנגד מפגעי הרעש בכבישים, וזאת באמצעות ניטור רעש על ידי מצלמות רגישות מסוגי Noize ltd. 

עם פרסום צו הקנסות ברשומות  הוא ייכנס לתוקף, ויינתנו הסמכויות המתאימות לפקחי העירייה לביצוע האכיפה ומתן קנס כנגד מפגעי הרעש בכבישים.

בעיריית פתח תקווה מציינים כי, מיזם האכיפה פותח על ידי היזם שחר קינן, חברת NOize ltd ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה. בינתיים נפרסה מערכת NOize במספר צירים ראשיים וצמתים מרכזיים ברחבי העיר, כשהמטרה להרחיב את הפריסה בהמשך. 

נציין כי מדובר במערכת חדשנית, ראשונה מסוגה בארץ, המצוידת בחיישן בעל עשרות מיקרופונים קטנים שמתריע בזמן אמת על מפגעי הרעש בכבישים. הזיהוי מתבצע באופן וויזואלי, כך שניתן לראות את מקור הרעש והגורם שמפיק אותו  - הן באמצעות תמונה והן בעזרת צילום ווידאו. עם זיהוי האירוע המערכת מבצעת בזמן אמת בדיקות על פרטי כלי הרכב ומעבירה את הנתונים לבחינת הפקח. עם בחינת הממצאים ע"י הפקח ואישור העבירה על פי תקנות מפגעי הרעש, המערכת מנפיקה דו"ח אשר נשלח באופן אוטומטי לבעל הרכב.

עוד עולה כי, הצו מאפשר להדק את האכיפה כנגד עסקים ואזרחים היוצרים מפגעי רעש בתחומים שונים, לרבות מתן קנס על גרימת מפגעי רעש בבניינים משותפים. גובה הקנסות בגין גרימת מפגעי רעש יכול להגיע עד לסכום של 730 שקל.

ראש העירייה, רמי גרינברג: "בשנים האחרונות גוברת תופעת מפגעי הרעש בכבישים, בהתאם להתגברות היקף כלי הרכב. מדובר בתופעה שפוגעת באיכות חיי התושבים, בעיקר באלו הגרים בסמיכות לצירים ראשיים. במסגרת מאמצי העירייה להפחתת מפגעי הרעש, אנחנו נוקטים במגוון אמצעים בתחום האכיפה וכמובן גם בהסברה. יחד עם המשרד להגנת הסביבה, קידמנו מערכת טכנולוגית אשר תסייע לנו לאכוף רעש שנגרם מכלי רכב/ אופנועים. כאשר אישור צו הקנסות ופרסומו ברשומות בקרוב, מאפשר למערכת להתחיל בפעילות המבצעית. אני מודה למשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה החשוב למען איכות חיי תושבי פ"ת ובריאותם".