16 צעירים רכובים על שמונה אופנועים כבדים הגיעו ברביעי האחרון בשעת לילה אל בניין מגורים ברחוב פינטו שבשכונת נווה דקלים, ובאופן ברוטאלי ואלים ניפצו את שמשת לובי הבניין והלמו בחוזקה במתקן תיבות הדואר. 

על פי סרטונים של מצלמות אבטחה, אחד המעורבים אחז בידו פטיש או גרזן באמצעותו חבט בעוצמה בדלת הכניסה לבניין תוך שהם זורעים הרס וחורבה.

לאחר מעשה הוונדליזם הצעירים עולים חזרה אל האופנועים ועוזבים את המקום, ככל הנראה לאחר שהותירו מסר מאיים לכאורה על אחד מהדיירים במקום. אלא, שהנזק נגרם לבניין המשותף שדייריו נכנסו לחרדה. 

"שמענו קולות ניפוץ והיינו בטוחים שיש למטה תגרה עם ירי. רק לאחר ששמענו את האופנועים כשהם עוזבים את המקום ירדנו למטה ונחשפה לזוועה ולהרס. אחר כך כשצפינו במצלמות האבטחה זה כבר היה מבהיל. יש לכם משהו נגד אחד הדיירים יש מיליון מקומות לפתור איתו את הבעיות להטיל מורא על בניין שלם לגרום נזק לרכוש זה נורא ואיום".

נציין כי דקות אחדות לאחר אותו אירוע פנו רוכבי האופנועים, כך מאמינים במשטרה, אל רחוב מנחם בגין שבשכונת הדר גנים. להזכירכם, השכונה נמצאת במרחק של קילומטר משכונת נווה דקלים. על פי המשטרה, גם שם הסבו נזק כבד לדלת הכניסה לאותו בניין , ניפצו שמשות ועזבו את המקום ברכיבה פרועה.

כוחות משטרה שהוזעקו לשני הבניינים אספו ממצאים, אולם בשלב הזה לא בוצעו מעצרים.

במשטרה בודקים קשר לאירועי הירי מהימים האחרונים בפתח תקווה, זאת חרף הטענה שרווחת לפיה בעולם העברייני בעיר הגיעו לסולחה, אחרי הנחת מטען חבלה סמוך לבית העסק השייך לאביו של אחד המעורבים.

החקירה נמשכת וגם הסולחה ככל הנראה לא תמנע מעצרים וכתבי אישום בהמשך.