לאחר כשבוע ללא נפגעים לכוחות צה"ל בעזה, הערב (שני) הותר לפרסום שמם של שני לוחמי מילואים שנפלו בקרבות במרכז הרצועה. רס"ר (מיל') עידו אביב, בן 28, מכרמיאל, לוחם במסייעת שריון, רס״ר (מיל׳) קאלקידן מהרי בן 37, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי. בתקרית שבה נפלו השניים נפצע לוחם נוסף באורח קשה - הודעה נמסרה למשפחתו.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, כתב עליו: "בצער רב התבשרנו עם צאת החג על נפילתו של הגיבור, בן העיר, רס"ר במיל' קאלקידן מהרי ז"ל. קאלקידן שירת כלוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי, נפל בקרבות ברצעות עזה, בן 37 בנופלו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה וליבנו איתם. עיריית פתח תקווה תסייע בכל שידרש, ותנציח את יקיריה שנפלו על הגנת המולדת. יהי זכרו ברוך".

אחייניתו של רס"ר קאלקידן מהרי, טל זרביב מנור, ספדה לו בטוויטר: "קלקידן, דוד שלי, האח הקטן של אמא, נפל בקרב בעזה. צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר. האיכותיים, הציוניים, האופטימים, אוהבי האדם והארץ. נלקח מאיתנו המובחר ביותר שלנו. זה שעלה לארץ לבד בגיל 18, השאיר את אמו האהובה באתיופיה ויצא בנחישות להגשים חלום.

"למד עברית מאפס. התגאה בכל ליבו לעלות על מדים ולשרת את המדינה. תכנן צעד אחרי צעד, בהתרגשות אמיתית ומדבקת, את החיים שלו פה - כישראלי. קורס הנהיגה - שתהיה פרנסה, הצילום - הכישרון שירש מסבא, קאנו - החברה שאהב ואיתה תכנן להתחתן ולהקים משפחה. תמיד ידע לשמור על קשר עם אמא אלמז הרחוקה שלו. לבקר, לשלוח כסף, לצלצל ולדרוש בשלומה. את הזעקה שיצאה מתוכה כשהתבשרה בביתה באדיס אבבה על מות הבן הלוחם - שמענו עד ירושלים, והלב רעד. קלקידן. השארת אחריך אותנו, ואנחנו בלעדיך. משפחה של לבבות מרוסקים, באתיופיה ובישראל. אנחנו אוהבים אותך וגאים בך ומסרבים להיפרד. לא נהיה שוב אותה משפחה בלעדיך".