הדרמה שהתחוללה אתמול (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון קשורה לאחד מאנשי העסקים, שהובאו לדיון בעניינו של ראש העירייה רמי גרינברג, החשוד בעבירות שוחד. פרקליטו של איש העסקים, עו"ד ד"ר ניר דוד, הטיל פצצה בבית המשפט וחשף הצעה בפני נציג המשטרה. "מרשי יציג לחוקרים תיעוד, שבו נראה כשהוא מעביר לראש העירייה חצי מיליון שקל במזומן. לפני כן, הוא יחתום על הסכם עד מדינה, ייתן עדות פתוחה וישוחרר במיידי".

נציג המשטרה הבהיר, כי אין זה בהחלטתו, וכי הוא חייב לפנות אל הדרגים הממונים עליו לקבל את אישורם, אחרי שיבחנו את ההצעה. בדיון הוסיף ד"ר דוד: "ההוכחה שאין לחוקרים דבר וחצי דבר נגד מרשי, היא העובדה שבמשך שלוש שעות הם ניסו לשכנע אותו לחתום על הסכם עד מדינה. המשטרה תגבש את ההסכם, והוא ישוחרר כבר בדיון הבא", התחייב.

בינתיים הוארך מעצרו של גרינברג בשישה ימים. שני חשודים נוספים נעצרו הבוקר (חמישי) לחקירה. השניים אינם אישי ציבור וגם לא נושאי משרה ברשות המקומית. בלשי המשטרה הגיעו בשעות הבוקר לבתיהם ערכו חיפוש והובילו אותם לחקירה.

כזכור, לפני מספר חודשים החלו להתפרסם סרטונים, שתועדו במשרדו של איש העסקים בתקופת מערכת הבחירות, ובהם נראה ראש העירייה, כשהוא מתייחס למספר עובדים שבהמשך קירב אותם אליו. מי שעמד מאחורי הסרטונים דאג להדגיש, כי מדובר בקצה הקרחון וכי בידיו סרטון שיש בו כדי להפליל את ראש העירייה. רמי גרינברג, שהדברים הובאו גם לפתחו, טען אז בשיחות שונות, כי מופעלים עליו לחצים שונים, והוא לא מוכן להיכנע להם. לדבריו, מי שלא קיבל את מה שהוא רצה, מנסה לכאורה לסחוט אותו, אבל הוא יוכיח את חפותו. הימים הבאים אמורים ככל הנראה לספק את התשובות.

אתמול (רביעי) עצרו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 את גרינברג ואת מנכ"ל העירייה יניב בניטה, בגין מעורבותם, על פי החשד, בביצוע עבירות של שחיתות ציבורית. יחד איתם נעצרו שניים נוספים, שעל פי החשד קשורים לעבירות המיוחסות לראש העירייה.

כבר אתמול בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו חוקרי ובלשי היאח"ה אל בניין העירייה. הם עצרו את ראש העירייה והובילו אותו לחקירה במשרדי היאח"ה בלוד. במשטרה מייחסים לגרינברג עבירות מסוג שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד שעלה, לפיו במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין לכאורה העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של גרינברג, אז המועמד לראשות העירייה. במשטרה חושדים, כי בתמורה לכספים הללו, הבטיח להם גרינברג שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. חוקרי היחידה הגיעו אל בתי החשודים ועצרו אותם, במקביל לחיפוש בבתיהם ובמשרדיהם, והם נלקחו לחקירה.