השרה להגנת הסביבה עידית סילמן וראש העירייה רמי גרינברג הגיעו ביום שני לאזור צומת הרחובות רבין וז'בוטינסקי, למה שמכונה "עמק הסיליקון הפתח תקוואי", כדי לנטוע עץ דולב לרגל ט"ו בשבט. הבחירה במקום זה נעשתה כסמל לצמיחת העיר בכלל ואזור העסקים בפרט. באזור, המאכלס בעיקר חברות הייטק, הוקמו מרכזי בילוי ופנאי, עם נגישות תחבורתית מעולה. בקרוב תחל לפעול במקום גם הרכבת הקלה.

הנטיעות בוצעו במסגרת סיורי נטיעות ברשויות מקומיות נבחרות, שיזם המשרד להגנת הסביבה לטובת הצללה וקירור המרחב העירוני באמצעות עצים. בעירייה מציינים כי השרה, שהגיעה עם צוות מקצועי, קיבלה הסבר על מגוון הפעילויות שהעירייה מקדמת בתחום איכות הסביבה והקיימות.

כזכור, עיריית פתח תקווה חתומה על ברית ערים לאיכות חיים וסביבה, וכן על אמנת קלימה מד - ברית אזורית של ראשי ערים באגן הים התיכון, לטובת צמצום פליטות גזי חממה, הפחתת הזיהום ושמירה על רווחת התושבים. גרינברג: "קיימות ואיכות סביבה הן בליבת העשייה של העירייה והאגף לאיכות סביבה. אנו מקדמים את פיתוח הירקון כאתר טבע עירוני, פיתוח בריכת החורף הייחודית, תחבורה בת קיימא לשיפור התחבורה העירונית, תחנת הפסולת ועקרונות תכנוניים מתקדמים להתחדשות עירונית. אני מודה לשרה להגנת הסביבה ולאנשי משרדה על הביקור החשוב ועל שיתוף הפעולה למען רווחת התושבים".