הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד זאב פלדמן

רינה מפתח תקווה הפכה לא כשירה קוגניטיבית בגיל 65 כלומר, היא לא יכולה לקבל החלטות ולנהל את ענייניה. הניסוח המשפטי הוא כי היא "אינה יכולה להבין בדבר". 
"בעבר, הפתרון לאדם לא כשיר היה מינוי אפוטרופוס באמצעות צו של בית משפט. מדובר בהליך מסורבל שדורש פתיחת תיק בבית משפט, הגשת חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת את חוסר הכשירות ולאחר מינוי אחד הקרובים לאפוטרופוס יש צורך בהגשת דוחות כספיים שנתיים אל הגוף במשרד המשפטים שנקרא האפוטרופוס הכללי", אומר עו"ד זאב פלדמן. 
"בשנים האחרונות החוק הקים מכשיר משפטי שהוא פתרון להליך המסורבל הנ"ל והוא באמצעות עריכת ייפוי כוח מתמשך המופקד במשרד המשפטים" "במקרה שאדם הופך לא כשיר משפטית ייפוי הכוח מאפשר למיופיי הכוח להיות מעין אפוטרופוס עליו ולנהל את ענייניו בצורה יעילה". מבהיר עו"ד פלדמן .
"בייפוי הכוח המתמשך נותן המבקש את הסכמתו, בעודו צלול וכשיר לכך שבן משפחה, קרוב, חבר או מכר עליהם הוא סומך ובהם יש לו אמון  כי יטפל בעת הצורך בכל ענייניו הרפואיים, הכספיים וכאלה הנוגעים לחייו האישיים". 

עו''ד זאב פלדמן (צילום: ערן כהן)
עו''ד זאב פלדמן (צילום: ערן כהן)

מה נוכל לקבוע בייפוי כוח מתמשך?
"בייפוי כוח מתמשך אפשר לכלול את כל הנושאים בהם יסייע מיופי הכוח כגון: רכושי/כספי, רפואי ואישי. הכוונה ב "אישי" היא קבלת החלטות אישיות בחייו של הממנה למשל: מעבר לבית אבות, טיפולים קוסמטיים, נסיעה לטיול וכיוצא בזה".
"בנוסף, כדאי להתייחס לנושאים פרטניים שלא זוכרים שקשורים לייפוי כוח, כדי שבבוא היום לא תתקלו בקשיים בעת מימושו כך למשל האם רשאים מיופיי הכוח לממש כספים בחשבון הבנק לצורך טיפול בממנה כגון: שבירת חסכונות, משיכת מוצרים פנסיונים, מכירת ניירות ערך... או האם יהיו מוסמכים לדרוש אי הארכת חיים באופן אקטיבי למשל באמצעות מכונת הנשמה.
עו"ד פלדמן מציין "חשוב לשים לב כי לאחר שיפוי הכוח הופעל והיות והממנה כבר לא כשיר, לא ניתן לתקן את ייפוי הכוח ולהכניס לתוכו דברים נוספים ולכן אם לא נקבעו ההנחיות המדויקות מיופה הכוח לא יוכל לפעול כראוי".

מי יכול להתמנות כמיופה כוח?
"מיופה הכוח הינו איש אמון של הממנה, לכן מיופה הכוח המתמשך מחויב להיות אדם יחיד ולא תאגיד או חברה והוא מעל גיל 18".
איפה עורכים ייפוי כוח מתמשך?
"את המסמך המשפטי יש לערוך רק אצל עורך דין המוסמך על ידי משרד המשפטים. את ייפוי הכוח המתמשך עורך הדין מפקיד אצל האפוטרופוס הכללי, שמנהל מאגר הפקדות של ייפויי כוח מתמשכים". 
האם ניתן לבטל ייפוי כוח מתמשך?
"בהחלט. ניתן לבטל את ייפוי הכוח המתמשך באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. את הביטול ניתן לבצע בכל זמן שהממנה עדין כשיר משפטית.

לסיכום מציין עו"ד פלדמן "ייפוי כוח מתמשך בא לסייע לכם בבוא היום אם וכאשר תהיו לא כשירים קוגניטיבית. ייפוי הכוח המתמשך יחסוך לכם הליך מסורבל ויקר של ניהול אפוטרופסות. 
חשוב בעת עריכתו של ייפוי הכוח לנסחו באופן יסודי ולדאוג להכניס את כל הפרטים הקטנים כדי שבבוא היום לא תתקלו בסירובים ובמחסומים בירוקרטים אל מול הבנקים, בתי החולים והגופים השונים". 

עו"ד זאב פלדמן, בעל משרד בקרית אונו המתמחה בנדל"ן, חוזים, ירושות  וייפוי כוח מתמשך. עו"ד פלדמן ערך מאות ייפוי כוח אשר חלקם הופעלו ומומשו ויוכל לסייע לכם מניסיונו לערוך ייפוי כוח בהקדם, בדיוק וביעילות.

עו"ד זאב פלדמן מומחה לייפוי כוח מתמשך.
הרצפלד 24 קרית אונו.
טלפון:  054-4206363
לייעוץ ראשוני חינם שלחו וואטסאפ 054-4206363 
אתר:  https://www.feldman-adv.com/number3

 

הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד זאב פלדמן