"מאז ומתמיד אהבתי לכתוב וליצור. הכתיבה גורמת לי לעוף על כנפי הדמיון וליצור עולמות אחרים, רחוקים מהעולם היומיומי שלי", מספרת לירי כהן (16), תלמידת כיתה י"א באולפנת הרא"ה ברמת גן, שלקראת חודש הספר הוציאה לאור את ספרה "כוכבים בכיסים".

"כל דמות הובילה ליצירת הדמות הבאה, כדי שהעלילה תהיה עשירה, מסקרנת, מהנה וסוחפת", מציינת לירי כהן, שכתבה את הספר כשהייתה בכיתה י'. באותה תקופה, היא כבר קטפה את המקומות הראשונים בתחרויות "ביכורי היצירה" של רמת גן, בזכות שירים שכתבה, אבל הפעם היא מציינת שבער בה הרצון לכתוב פרוזה. הכתיבה שהחלה כתחביב הפכה לספר מרתק וסוחף, אותו ניתן לרכוש בחודש הספר.

לירי כתבה עלילה מקורית, שזרה את הדמויות, פיתחה אותן ויצרה סיפור הרפתקאות סוחף ומלא דמיון. "כתיבת ספר פרוזה שונה לחלוטין מכתיבת שירים", היא מסבירה את ההבדלים. "אלה שני עולמות נפרדים. בשיר צריך להעביר את הרעיון במלל קצר ותכליתי. בחירת כל מילה חשובה ולכל מילה יש מטען מאחוריה. בסיפור עלילתי ניתן לתת דרור לדמיון, לפתח כל דמות בפני עצמה וליצור את נקודות החיבור ביניהן. רמזים שנשתלו בתחילה מתפתחים תך כדי העלילה ומגיעים לסיום שמשלב הכל ביחד".

גיבורת הספר של לירי היא לידיה, נערה בת 16, ילדה מאומצת שמשפחתה המאמצת נחטפת על ידי פושע אכזרי. לידיה נאלצת לצאת למסע להצלת בני משפחתה מהגורל המר. בדרך היא נאלצת להתמודד עם קשיים רבים וסכנות, אך גם לומדת על ערכי חברות ונתינה, מחשבה על האחר ובחירה בטוב.

"הכתיבה עצמה עברה ללא קושי. היא הייתה כיפית ומהנה מאין כמוה. האתגר היה להוציא את הספר לאור. אמא שלי ואני פנינו להוצאת ספרי ניב וגילינו שם משפחה מדהימה, שהפכה את כל תהליך ההוצאה לאור לחוויה נפלאה ומלאת סיפוק", היא מספרת על לידת הספר משלב הכתיבה ועד הוצאתו לאור.

"את כתיבת הספר שמרתי בסוד. היחידה שידעה הייתה אמא שלי ורד, שהייתה מעורבת בכל השלבים. היא הייתה מודל החיקוי שלי, כי היא עצמה פרסמה ספר בצעירותה, שהפך לרב מכר", מספרת לירי. "אמא שלי היא אם יחידנית, שהביאה לעולם ארבעה ילדים מתרומת זרע, וכל אחד מאיתנו מתפתח בדרכו ולפי נטיות לבו וכישוריו. כשסיימתי את תהליך הכתיבה, הפתעתי את אחותי ואת שני האחים שלי. הם התלהבו ועודדו ממש".

חל מהכנסות מהספר לירי שואפת לתרום, הכסף פחות מעניין אותה. "החלום הוא שהספר יצמיח כנפיים ויגיע להמון אנשים. אני מקווה שקריאת הספר תסב שעות של הנאה לכמה שיותר קוראים".

ומה בעתיד? לירי כהן כבר חושבת על הספר הבא. "חיידק הכתיבה בוער בי. כבר עכשיו יש לי ספר נוסף במגירה, ואני שוקלת אם להוציא אותו לאור. אחרי החוויה החיובית שעברתי, נראה לי שהתשובה ברורה", היא אומרת.