עם תחילת המלחמה הודיע ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, על הקמת כיתת כוננות בעיר, בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף כחלק מתוכנית "בני המקום". 
כיתת הכוננות, שכבר פועלת בימים אלה בעיר, הוקמה בזריזות וביעלות בשיתוף פעולה מלא של העירייה שדאגה לצייד את הכוחות, פיקוד העורף שמגייס ומכשיר אותם, ומשטרת ישראל שאחראית על הפעלתם בהינתן אירוע. 
אל העירייה הועברו כבר למעלה מ-500 פניות של תושבים שונים, מתוכם אושרו על ידי פיקוד העורף כ-100 ומעל 40 כבר פועלים כחלק מכיתת הכוננות - שנכון להיום הינה כיתת הכוננות הגדולה ביותר בגוש דן ומהגדולות בישראל, ועל כן הפכה הלכה למעשה לפלוגת כוננות.

אתמול (ראשון) פגש ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, את חיילי פלוגת הכוננות, כחלק מתדריך שביצעו גורמי הביטחון בעיר. 
ראשית, שאמה הכהן ביקש להודות ולחזק את ידם של המתנדבים ושיבח אותם על נכונותם לתרום ולסייע לעיר. כמו כן, הוא הדגיש בפניהם כי תחושת הביטחון שהם מייצרים לתושבי העיר לא תסולא בפז, וכי הנוכחות שלהם בקרב אתרים רגישים כמו מוסדות חינוך, אתרי בנייה ובתי כנסת במהלך השבת היא חשובה והכרחית. 

מדברי ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, לחברי כיתת הכוננות של רמת גן: הערך של מה שאתם עושים הוא בלתי נתפס, ואנחנו נבין את המשמעויות שלו רק אחרי שנסיים עם המלחמה. אתם לכל הפחות חוסכים הרבה מאוד התקפי חרדה, התקפי לב, ולכל היותר מצילים חיים של ממש. מה שהמדינה עברה ועדיין עוברת הוא אירוע חריג ביותר, וזה מייצר הרבה מאוד לחץ אצל התושבים, גם כאן אצלנו ברמת גן. הנוכחות שלכם מאפשרת לנו לייצר שגרת חירום טובה ובריאה יותר בעיר. אני מאמין גדול בנוכחות ובחשיבות שלכם - וככה גם נשקיע בכם"