ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, פנה לשר הפנים משה ארבל, בבקשה להעברה מיידית של כעשרה מיליוני שקלים לצורך מיגון מוסדות חינוך ומבני ציבור בעיר.

קוניק ציין, כי גבעתיים היא אחת משתי הערים הצפופות ביותר בארץ (במקום השני, אחרי בני ברק) ומוסדות החינוך בעיר לא מוגנו מזה עשרות שנים.

במכתבו לארבל, הדגיש קוניק, כי בניגוד לערים אחרות, בהן הורים יכולים לשלוח את ילדיהם לגני הילדים ולבתי הספר, בגבעתיים הם נאלצים להישאר איתם בבתים. זאת, מאחר ואין מיגון במוסדות חינוך.

"למרות כל האזהרות והבקשות שלנו לעזרה במיגון לאורך השנים, שבו והתגלו ביתר שאת במלחמה זו, פערים שפוגעים קשות בשגרת החיים של ההורים הצעירים, של הילדים במוסדות החינוך, בדגש על גני הילדים, של הקשישים, במועדוני היום ועוד", הוא התריע – בטווח המן המיידי, אנו נדרשים להציב כ-50 ממ"דים יבילים בחצרות גני הילדים, כאשר עלותו של כל אחד מהם היא כ-200 אלף שקלים ובסך הכל כעשרה מיליוני שקלים".

לדבריו, המיגון הזה יכול להתבצע בתוך כחודש וחצי ואת חלקו ניתן גם להשאיר לסוף המלחמה. אולם, לגבי גני הילדים ניתן בעזרה מיידית של הממשלה ובסכום קטן יחסית, לסייע להרבה ערים, כולל לגבעתיים.

"אבקשך לעזור לעיר גבעתיים במימון של עשרה מיליון שקל לטובת הצבת ממ"דים יבילים בחצרות הגנים ובכך לאפשר לאלפי הורים צעירים לחזור לעבודתם, להזרים מחדש את המשק הישראלי וכמו כן, לאפשר לילדים לחזור לפעילות סדירה בגן ולחיות חיי שיגרה בטוחים גם בימים אלו", הוא ציין עוד.