“המלחמה הוכיחה באופן מוחלט כי הפעולות שלי לקידום התחדשות עירונית, ועקב כך - מיגונן של אלפי דירות, צפו את פני העתיד ושמרו על ביטחון התושבים”, אומר ל”המקומון” המשנה לראש עיריית גבעתיים מושיק גולדשטיין, המתמודד בבחירות למועצה בראש רשימת הבית שלנו בגבעתיים.
“אנחנו לא רוצים הזדהות עם אף מפלגה ארצית. העשייה שלנו אינה קשורה למישור הלאומי, ואנחנו מתמקדים במה שקשור לגבעתיים ופונים לכל התושבים”, מדגיש גולדשטיין ומוסיף באופטימיות: “אנחנו מקווים להיות הפתעת הבחירות, עם 4-3 מנדטים למועצה. אני גאה בכך שבשנים האחרונות הפכתי לכתובת עבור אלפי תושבות ותושבים וסייעתי להם בפתרון בעיות רבות”.
גולדשטיין, המכהן כמ”מ יו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וכמנכ”ל החברה העירונית יעד, מחזיק גם את תיק מורשת ישראל.
נפגשתי עם גולדשטיין ב"קפה שקד" בשכונת רמת חן ברמת גן. במהלך הראיון הוא דיבר בפתיחות על האתגרים המורכבים בעקבות המלחמה ועל תוכניותיו לעתיד. “לאחר הבחירות אני מתכון לבקש להמשיך לכהן כיו”ר יעד (חברה לפיתוח גבעתיים), אשר לדעתי, תחת כהונתי, הגיעה לשיאים חסרי תקדים, לאחר ששנים הייתה בגירעון ולא באמת תפקדה, ובמקביל - להמשיך להוביל את תחום ההתחדשות העירונית והתכנון והבנייה בהנהלת העיר”, הוא אומר.
המלחמה שינתה את קמפיין הבחירות?
“מאז פרוץ המלחמה אנו לא עוסקים במחלוקות, אלא במה שמאחד בינינו, ומובילים פעילות ענפה למען התושבים, המשפחות השכולות, חיילות וחיילי הסדיר, הקבע והמילואים, ובהם גם חברי ושותפי לסיעה עו”ד יעקב שטרן, אשר הינו חבר המועצה היחיד אשר גויס כקצין מילואים ושירת עד הימים האחרונים”.
עלו טענות על היעדר מיגון מספיק במוסדות חינוך בעיר.
“להאשים מישהו, זו לא חוכמה. מבני חינוך רבים בגבעתיים נבנו לפני עשרות שנים ללא מיגון. אנחנו בעיצומו של פרויקט נרחב למיגון כל מוסדות החינוך בעיר. עד לחודש מרץ כל הגנים בעיר יהיו ממוגנים, ועד לתחילת שנת הלימודים גם בתי הספר יהיו ממוגנים. מדובר בפרויקט ענק בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקל, בהנחיית ראש העירייה רן קוניק. את הביצוע והאצת מיגון מוסדות החינוך מובילים מנכ”ל יעד דרור דבאח ומהנדס העיר שגיא תמרי, וכבר מוגנו כ-20 גני ילדים בזמן שיא”.
רבים מהבניינים הוותיקים אינם ממוגנים. יהיו הקלות במתן אפשרות להצבת ממ”ד?
“ניתן להציב ממ”ד בקווי הבניין, וההליך מהיר. אני יותר ממליץ לקדם תוכניות התחדשות עירונית, שייתנו מענה גם למלחמה וגם לתרחיש של רעידת אדמה. אני מקווה שהמלחמה תביא להאצת פרויקטים”.

פרויקט הדגל

גולדשטיין מציין כי החברה העירונית יעד הובילה פרויקטים של בינוי מבני ציבור ושדרוג רחובות בגבעתיים, ובהם הרחובות הוותיקים ריינס, המרי וטייבר, שם בוצע שימור מוצלח של עצי הפיקוס, הנחשבים לאחד מסמלי הרחוב לדורותיו. 
גולדשטיין רואה את פרויקט ההתחדשות העירונית במתחם ההסתדרות כפרויקט דגל של גבעתיים.
“15 שנים אני חבר מועצה בגבעתיים, ו-14 שנים מתוכן פעלתי לקידום תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם ההסתדרות, ובשנים האחרונות בתוכניות התחדשות באזורים נוספים”, הוא מציין ומדגיש: “ההתחדשות העירונית היא העתיד של העיר”.
גולדשטיין, שהכריז על תמיכה במועמדותו של רן קוניק בבחירות לראשות העירייה, מעריך שאחוזי ההצבעה יהיו נמוכים בבחירות. 
מה היעד שלכם בבחירות?
“ברשימת הבית שלנו בגבעתיים יש גם חילונים וגם שומרי מסורת ודתיים. היעד שלנו הוא להגיע ל-4-3 מנדטים. אנחנו נותנים שירות עם קבלות ולא בדיבורים לכלל תושבי העיר”.
כיצד אתה רואה את הדו-קיום בין חילונים לדתיים בגבעתיים?
“יש לשמר את הצביון של גבעתיים. אני דוגל באמרה ‘איש באמונתו יחיה’. אנחנו נותנים מענה לכל הציבורים, וברשימה שלנו משולבים דתיים, מסורתיים וחילונים”.
גולדשטיין הודיע שבמקום השני ברשימת הבית שלנו בגבעתיים עומד גם הפעם עו”ד יעקב שטרן, שבקדנציה החולפת החזיק בתיק השירותים החברתיים ועובד כיועץ פרלמנטרי.
“יעקב הוביל פרויקטים בעיר, בנושאי הרווחה בכל התחומים, ובפרט בנושא הילדים עם הצרכים המיוחדים”, הוא ציין.
במקום השלישי ברשימה מדורגת ד”ר טל גרינפלד - אם לחמישה ילדים וחוקרת בתחום המינהל הציבורי ותוכניות לימודים בחינוך הממלכתי.
במקום הרביעי דורגה אביבית שפי, פעילה בוועד ההורים המרכזי של בית הספר אלון בעיר, העובדת בתחום ההייטק.