“7 באוקטובר טלטל מדינה שלמה, וגם את העיר רמת גן, כשעד 6 באוקטובר השיח היה של שיסוי, מחלוקת ופירוד”, אומר ל”המקומון” חבר מועצת עיריית רמת גן עו”ד אביהוא בן משה, המתמודד בבחירות למועצה בראש רשימת מאמינים ברמת גן.
“התקווה והציפיה הן לשיח מכבד ולא דורסני, שרואה את הצרכים של כל התושבים. אני לא שותף לשום קמפיין נגטיבי. מי שרוצה להיבחר, שיראה במה הוא טוב”, הוא מציין.
בן משה, שגדל בשכונת רמת עמידר וצבר ניסיון עשיר במהלך 20 שנות כהונתו כחבר מועצה (ומתוכן תשע שנים כסגן ראש עירייה), החזיק בשורת תיקים בכירים, ובהם שפ”ע והשירותים החברתיים, וכיהן כיו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. להערכתו, למלחמה יש השפעה גם על סדר היום בקמפיינים. “נושאי המיגון והביטחון האישי עלו לסדר היום הציבורי”, הוא מסביר. “כבר לפני למעלה משנתיים העליתי במועצת העירייה הצעה לסדר לגיבוש תוכנית לטיפול במיגון, אבל ההצעה ירדה מסדר היום. המלחמה הוכיחה עד כמה צדקתי”.
במהלך ישיבות המועצה בקדנציה החולפת, נחשב בן משה לחבר האופוזיציה הדומיננטי ביותר, שיודע לאתר את הסעיפים הקטנים והמהותיים ביותר בפרוטוקולים שהובאו לאישור. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן הבהיר בראיון ל”המקומון” כי הוא יברך על הצטרפותו של בן משה לקואליציה בראשותו בקדנציה הבאה. 
שואף לשוב לכהן כסגן ראש עירייה?
“אני לא רוצה לקבל שכר מהעירייה, כדי לא להיות תלוי באיש. אשרת את הציבור בהתנדבות מלאה. השאיפה שלי היא לכהן כמ”מ ראש העירייה ולקבל את תיק מפעלי בית עמנואל, כדי להוביל רפורמות עמוקות”.
למי תפנה בקמפיין הבחירות?
“לכל מי שמאמין ורוצה בצביון היהודי והמסורתי, לכל אלה שמאמינים בחיים משותפים ולכל אלה שמאמינים שהעיר שלנו צריכה להיות נקייה ממינהל לא תקין, ועם שירות איכותי וזמין. נזכיר לציבור את ‘מוקד אביהוא’. טיפלתי באלפי פניות של תושבים”.
היית מזוהה במשך שנים כאחד ממובילי הציונות הדתית ברמת גן. אתה מעריך שקיים פוטנציאל לקבלת קולות מציבורים נוספים?
“בוודאי. אני פועל שנים ארוכות למען התושבים בכל העיר, דתיים וחילונים, ואני מאמין שיש לי פוטנציאל להגיע הפעם ל-2-3 מנדטים”.
בן משה מדגיש שהוא מתמודד ברשימה אל מפלגתית. “אני פונה לכולם להתחבר לעשייה שלי ולהצביע עבורי”, הוא מציין. “שליש מהרשימה הן נשים”. במקום השני ברשימה שבראשותו מדורג עמיאל ריגר - מהנדס חשמל במקצועו. במקום השלישי מדורגת מיכל קולטון, ואחריה מדורג חבר המועצה לשעבר גבי נחמיאס.