ברמת גן ובגבעתיים תגברו את פעולות הניקיון לקראת פסח. הגברת הפעילות כללה תוספת של משאיות לאיסוף אשפה, גזם וגרוטאות, וקרצוף באמצעות מכונות טיאוט.
“אני עובד שעות ארוכות בכל יום כדי שהרחובות יהיו נקיים”, מספר בגאווה אלכס דיבירוב, מפעיל מכונת טיאוט בשכונת רמת חן ברמת גן, אשר הפך לחלק בלתי נפרד מהשכונה.
“כבר שמונה וחצי שנים אני עובד קבלן ברמת חן, מכיר כל רחוב ויודע היכן תמיד יש יותר אשפה”, הוא מספר. “רוב התושבים מתנהגים יפה ומחונכים ולא משליכים אשפה לרחוב, אבל אני גם רואה כאלו שלא אכפת להם ושמלכללים את הרחוב, וזה כואב לי, כי חשוב שהכל יהיה נקי”.
דיבירוב, שגם הכיר במרוצת השנים רבים מתושבי רמת חן, מספר שלעתים, כאשר הוא רואה מבעד למראה כלי רכב מסוימים, הוא יודע שהם יצפרו לו כדי שיפנה את הכביש והם יוכלו להמשיך בנסיעה מהירה.
“אני דואג לניקיון של הרחובות, וכאשר אני רואה כלי רכב מאחור, אני מחפש הזדמנות ראשונה כדי לעצור בצד הדרך, ונותן להם זכות לעבור. אומנם אין צורך לצפצף, אבל זה כבר הפך לחלק מהעבודה”, הוא מספר בחיוך - ”אני מכיר כל אוטו”.
לקראת חג הפסח, העבודה גברה ומתנהל מרוץ נגד הזמן לנקות ביסודיות את כל הרחובות. “הסיפוק הגדול ביותר שלי הוא לראות את השכונה מצוחצחת ונקייה”, הוא מציין.