לנוכח עומסי התנועה הכבדים בגבעתיים בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים, הודיעה העירייה הודיעה שאיסוף האשפה יתבצע בשעות בהן אין עומסים בכבישים.

למרות זאת, תושב העיר, שביום רביעי שעבר נסע בשעה 8:00 ברחוב שינקין, התלונן על שנאלץ להמתין זמן ממושך אחרי משאית לאיסוף אשפה. "המשאית אספה את האשפה ונעה באיטיות רבה, כשבכל פעם היא עוצרת לצורך האיסוף. נוצרה שיירה של כלי רכב שצפרו, אבל שום דבר לא עזר. למה לא מקפידים על ההנחיה, שלא לבצע איסוף אשפה בשעות הלחץ של הבוקר? גם ככה הכבישים עמוסים".

לדבריו, גם סמוך לאתרי בנייה בעיר נוצרים עומסי תנועה, בשל משאיות המגיעות לאתרים בשעות הלחץ של הבוקר. "דובר בעבר על הגבלת כניסת משאיות לעבודה בשעות הלחץ של הבוקר, אבל התופעה עדיין נמשכת", הוא אומר.

מעיריית גבעתיים נמסר: העירייה אוסרת על קבלני הניקיון להפעיל משאיות אשפה בעיר בין השעות 7:30-8:30, בתקופה בה פועלות המסגרות החינוכיות הפורמליות. יחד עם זאת, לעתים רחוקות, נהגי המשאיות שוגים. במקרים של כניסת משאיות לרחוב, יש לדווח למוקד, והמקרה יטופל על ידי מחלקת איסוף ופינוי, ובמידה ונמצאה הצדקה - הקבלן ייקנס. משטרת ישראל הינה בעלת הסמכות לאכיפת כניסה של משאיות ומערבלי בטון לאתרי הבנייה בשעות הבוקר. אין לעירייה סמכות לאכיפה באתרי בנייה.