פקחים של עיריית רמת גן הונחו לבדוק במסופון הממוחשב אותו הם נושאים, כל מספר רישוי של רכב הנושא תו נכה ומחנה בחניות נכים, באדום-לבן, בתחנות אוטובוס או על מדרכות. זאת, לנוכח ריבוי המקרים של היעדר זכות לתו נכה.

"כבר נתקלנו במקרים של תו נכה שתוקפו פג, כמו אדם שנפטר והבן שלו המשיך להשתמש בו, ואנחנו מעריכים שיש גם זיופים של תווי נכה, שניתנו לכאלה שאינם זכאים", אומר גורם בעירייה. "אנחנו רואים את זה בחומרה רבה, כי הדבר פוגע בציבור הנכים הזכאים לתו, כיוון שתופסים להם מקומות חניה. בנוסף, זה גם עלול לגרום למפגעים, בגלל חניה על מדרכה או באדום-לבן".

לפיכך הונחו הפקחים להפעיל את המסופון הנייד ולבדוק על פי מספר הרישוי, האם אכן מדובר בתו נכה בתוקף. המסופון, שמחובר למערכת העירונית, מתעדכן מיד האם קיימת זכאות לתו נכה, בהתאם לנתוני משרד הרישוי. עם זאת, בחניית כחול-לבן לא מבוצעת בדיקת זכאות של תו הנכה. זאת, כיוון שתושבי העיר זכאים במרבית אזורי העיר לחניה חופשית בכחול-לבן.

"לאחר שכבר גילינו בעבר מקרים של היעדר זכאות לתו נכה, הוחלט על ביצוע הבדיקות", מסביר אותו גורם. "כאשר בבדיקה על פי מספר הרישוי של הרכב, מתברר שלא קיימת זכאות לתו נכה, הפקח רושם קנס כספי בהתאם למיקום ביצוע העבירה. על מדרכה הקנס מגיע לאלף שקל, ובאדום-לבן הוא עומד על 250 שקל".