נתיב "פלוס" החדש בנתיבי איילון צפון, שישמש כנתיב נוסף ובלעדי לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית, בין צומת חולון למחלף השלום, נחנך השבוע על ידי שרת התחבורה מירב מיכאלי, מנכ"לית המשרד מיכל פרנק, בכירי חברת נתיבי איילון ובכירים נוספים. 

המקטע החדש, שאורכו 4.5 ק"מ, יתווסף למקטע קיים, ובכך ישלים 15 ק"מ רצופים של נתיב העדפה לתחבורה שיתופית (רכב המסיע לפחות שלושה נוסעים, כולל הנהג) וכן לקווי התחבורה הציבורית הבין עירונית לתל אביב, ולהיסעים ללא תשלום של חניון הנתיב המהיר בשפירים.

המקטע באיילון צפון צפוי להשפיע גם על הנוסעים בתחבורה הציבורית ברמת גן ובגבעתיים, המגיעים לשתי הערים מכיוון דרום. בעתיד, כשהנתיב ימשיך כמתוכנן עד למחלף ההלכה ובהמשך למחלפים היותר צפוניים, תהיה לו השפעה מעשית גבוהה יותר. בנת"ע מציינים, כי הנתיב החדש מהווה ציון דרך משמעותי בפרויקט "נתיבים מהירים", העתיד לשנות בתוך כמה שנים את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי.

"אני גאה לעמוד כאן היום, ובהקדמה של שנתיים, לחנוך את הנתיב החדש, שהופך את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית ל-VIP של משתמשות ומשתמשי הדרך", ציינה מיכאלי באירוע ההשקה, שהתקיים בגשר יצחק שדה בתל אביב. לדבריה, השלב הבא יהיה בהשקת נתיב התחבורה הציבורית והתחבורה המועדפת לאורך אילון דרום.

באירוע ציינה פרנק, כי הארכת נתיב פלוס עד למחלף השלום, הופכת את הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית לאטרקטיבית יותר, ותחסוך את הפקקים בכניסה לתל אביב.