בעקבות התאונה הקטלנית, שהתרחשה באתר הבנייה של חברת צליח-רוטשילד ביום חמישי האחרון, בה נהרגו שני עובדים ונפצעו שישה נוספים, הגיעו פעילי תנועת "מעגלי צדק" למשרדי החברה בתל אביב וקיימו אירוע זיכרון ומחאה כנגד מה שהם מכנים "תרבות הבנייה הרשלנית בישראל".

כזכור, ביום חמישי נהרגו עלי אל-חוואמדה ומוסטפא אל-חוואמדה באתר הבנייה של החברה ברחוב קריניצי ברמת גן, ואיתם נפצעו שישה עובדים נוספים. בעקבות התאונה, הגיעו פעילי התנועה למשרדי חברת הבנייה בשדרות שאול המלך בתל אביב, כדי למחות על כך, שמתחילת השנה הנוכחית, נהרג בממוצע בכל שלושה ימים עובד במהלך עבדותו.

הפעילים החזיקו בידיהם את תמונות ההרוגים, הדליקו נרות זיכרון ולבשו קסדות, לאות הזדהות עם העובדים. בנוסף, הפעילים קראו במהלך האירוע: "בניינים בשמיים - דם על הידיים" ונשאו תפילה משותפת לרפואת העובדים שנפצעו. פעילת מעגלי צדק אליסה שרם אמרה במהלך האירוע: "אנחנו כאן כדי למחות על תרבות הבנייה הרשלנית בישראל ולומר את המובן מאליו - יש לקבלנים וליזמים אחריות על שלום העובדים באתרי הבנייה שהם מנהלים. אי אפשר רק להיות בצד המרוויח בלי לקחת אחריות".

בנימין זינגר, גם הוא פעיל בארגון, הוסיף: "לא ייתכן שבכל שלושה ימים עובד לא חוזר הביתה. אנחנו קוראים מכאן לשר העבודה יואב בן צור ולממשלת ישראל להטיל אחריות פלילית על הקבלנים והיזמים, להגדיל את מספר הפקחים ולהחמיר את האכיפה והענישה על עברייני הבטיחות".