עיריית רמת גן השיקה היום (ראשון) תהליך שיתוף ציבור ייעודי לתושבי שכונת נווה יהושע, שיבחן את מערך התחבורה הציבורית בשכונה. התהליך מתבצע באמצעות מנהלת התחבורה העירונית וחברת רייזאיט, ומטרתו להבין את צרכי התושבים ולקדם מענים מותאמים בתחום.
השלב הראשון הוא סקר ייעודי לתושבי השכונה, שנועד למפות דפוסי שימוש בתחבורה הציבורית, לזהות אתגרים יומיומיים ולהבין טוב יותר את חוויית המשתמשים במרחב השכונתי. הנתונים שיאספו יסייעו לעירייה לגבש תמונת מצב עדכנית ולבחון פתרונות לשיפור השירות והקישוריות התחבורתית באזור.
בהמשך התהליך יתקיימו קבוצות מיקוד, שיעמיקו ויחדדו את הצרכים שיעלו מהסקר ואת המענים האפשריים, ולאחר מכן יתקיים כנס מסכם שבו יוצגו לתושבים תוצרי התהליך.
המהלך הוא חלק ממדיניות עירונית רחבה לקידום תחבורה נגישה ויעילה, המבוססת על שיתוף ציבור וקבלת החלטות מבוססת נתונים. בחודשים האחרונים קיימה העירייה שיתופי ציבור דיגיטליים נוספים, בהם בחינת שבילי האופניים במזרח העיר והתייעצות בנושא שימושים בשטח ציבורי בשכונת ראשונים.