ארבעה שבועות חלפו מתחילת המלחמה ולצד כמאתיים אלף מגוייסים לשירות מילואים, אזרחים שאיבדו מקומות עבודה או יצאו לחל"ת, ניכרת כעת ירידה משמעותית במחירי השכירות בעיר תל אביב. 

בשורה לבאר שבע ואשדוד: הסיוע לעסקים מתרחב ל-40 ק"מ
סימני התאוששות? נתוני הנסיעה המפתיעים בתחבורה הציבורית

כך לדוגמא באיזור מרכז העיר, ניתן למצוא כיום דירות רבות בנות 2.5-4 חדרים, במחירים של 5000-8000 שקלים לחודש, מחירים שלא נראו בתל אביב מזה שנים. דירת 4.5 חדרים, ברחוב נחשב מאוד, באיזור רמת אביב ג', עומדת להשכרה כיום תמורת 9900 שקלים בלבד, לעומת מחירים של 12 או 13 אלף בעבר הלא רחוק, עבור דירה דומה. 

איש נדל"ן ותיק, המתמחה בעיקר בדירות ובתים בתל אביב אמר למעריב: "אנחנו מרגישים את המגמה הזאת של עזיבת דירות, בצורה הולכת ומתגברת מאז תחילת המלחמה. דירות שהושכרו בטווח מחירים של 10-13 אלף לחודש, עומדות היום להשכרה בטווח נמוך יותר, והירידה מתבטאת לפעמים בהורדה של אלפי שקלים. זו המגמה כרגע אבל צריך לזכור שמדובר בתל אביב, עדיין העיר הכי מבוקשת בישראל ולכן דברים יכולים להשתנות בעתיד".

מבט חטוף על לוחות ההשכרה או הקבוצות המיועדות להשכרת דירות במרכז ובתל אביב בפרט ברשתות החברתיות, מראה כי מאז פרוץ המלחמה יש מגמה ברורה של לא מעט אנשים, שנאלצים לעזוב את העיר הגדולה מסיבות שונות. משפטים כמו "לאור המצב נאלצים לעזוב את דירתנו המקסימה", מצד העוזבים, או "גמישים במחיר בתקופה הקרובה", מצד המשכירים נראים לא מעט בין המודעות, כאשר במודעות אותן מפרסמים המשכירים אף כתוב במפורש שתהיה הורדה בשכר הדירה לתקופה הקרובה, לעיתים אפילו לכל השנה הקרובה.

העניין הכלכלי, שנובע מגיוס אלפי צעירים למילואים וכן העובדה שרבים איבדו את מקומות העבודה שלהם, הוא רק אחת מהסיבות לעזיבת דירות בתל אביב. בשל המצב הבטחוני ולאור העובדה שגם תל אביב נמצאת ולא בפעם הראשונה, בטווח שיגורי הטילים מהדרום, גורמת לאנשים לחפש כעת דירות חדשות יותר להשכרה ובהן ממ"ד, שהפך למצרך מבוקש בימים אלו. דירות רבות שמושכרות בתל אביב, נמצאות בבניינים ישנים, כאלה שאין בהם ממ"ד והדבר גורם לשוכרים לחפש לעצמם אלטרנטיבות בטוחות יותר, גם אם מחוץ לעיר.