למעלה מ-1,000 תלמידים מבתי הספר ברחבי תל אביב ישתתפו באירוע הנטיעות הגדול לרגל חג האילנות, ביום שני ה-6.2.23 בין השעות 9:00-12:00. גם השנה צפויים התלמידות והתלמידים לשתול אלפי שתילים רכים בעציצים, שיועברו לגג הירוק של דיזנגוף סנטר. לאחר שנה של תחזוקת העציצים במקום, הם מועברים לשתילת קבע באדמה וייתרמו ל"יער האקלים", שמקימה יוזמת האנרגיה הטובה. אירוע שתילת העצים ההמוני לרגל ט"ו בשבט, יתקיים זו השנה העשירית ברציפות.  

פרויקט עץ אחד בדיזנגוף סנטר (צילום: יעל צור)
פרויקט עץ אחד בדיזנגוף סנטר (צילום: יעל צור)

לצד הפן החינוכי והחוויה המרגשת לה זוכים הילדים, לפרויקט השתילה השנתי יש השפעה סביבתית משמעותית: העצים סופחים אליהם פחמן דו-חמצני ופולטים חמצן, ובכך תורמים לאיזון הפליטות של גזי החממה, זאת כמובן בנוסף להיותם מקור לנוי, לצל ולחיזוק הטבע העירוני. משנת 2014 דיזנגוף סנטר הפחית את פליטות הפחמן שלו בכ-64%, הודות לשורת צעדים ארוכה בהובלת מחלקת הקיימות של הסנטר, במסגרתה הושגו התייעלות אנרגטית, מעבר לחשמל המיוצר מגז ושתילת כ-13,000 עצים עד היום. בשל היותו מנהיג ומוביל בתחום האקלים, הסנטר נבחר השנה על ידי המשרד להגנת הסביבה להציג את פעילותו בועידת האקלים העולמית שהתקיימה במצרים.

פרויקט עץ אחד בדיזנגוף סנטר (צילום: יעל צור)
פרויקט עץ אחד בדיזנגוף סנטר (צילום: יעל צור)

דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף בדיזנגוף סנטר: "בנוסף לתפקיד החינוכי החשוב בקרב הדור הבא של מנהיגי האקלים, לפעילות שתילת העצים ערך משמעותי לתרומתנו במאבק במשבר האקלים, התורם לקיזוז של לא פחות מ-30% מפליטות הפחמן של הסנטר. אנו מתרגשים לקראת השנה העשירית של המיזם, שכן עבורנו מדובר באחד מאירועי השיא השנתי של הסנטר פארק, זרוע הקיימות, שמסבה לנו גאווה רבה ומהווה דוגמה לעסקים נוספים שיכולים לשלב את ערכי הקיימות בפעילותם השוטפת".