לרגל שבוע המודעות הבינלאומי לצמצום בזבוז המזון, מרחיבה הרשות לאיכות סביבה וקיימות בעיריית תל אביב-יפו את הפעילויות לתושבים תוך הענקת כלים להתנהלות באמצעות תכנון, קנייה, אחסון ובישול מזון. במהלך השבוע ייערכו מגוון אירועים ופעילויות להיכרות עם הסוגית בזבוז המזון ומתן רעיונות לפתרונות פשוטים שניתן ליישם בכל משק בית תל-אביבי.

תופעת בזבוז המזון נפוצה בכל העולם וגורמת לנזקים כלכליים, חברתיים וסביבתיים משמעותיים. צמצום הבזבוז הוא אתגר עולמי ואחד מיעדי האו"ם לפיתוח בר קיימא. בישראל כ-40% מהמזון הולך לאיבוד ו/ או מבוזבז בעלות של מיליארדי שקלים למשק, וגורם לפליטה משמעותית של גזי חממה. חלק גדול מהמזון שנזרק הוא בר-הצלה ובטוח לאכילה.

דיסקו פוד אירוע קולינרי ייחודי במתחם שוק הנמל בנמל תל אביב (צילום: נדב גולדשטיין)
דיסקו פוד אירוע קולינרי ייחודי במתחם שוק הנמל בנמל תל אביב (צילום: נדב גולדשטיין)

אירוע השיא של השבוע הינו "דיסקו שוק, חגיגה קולינרית של הצלת מזון" שיערך בשיתוף קבוצת שטראוס, רובין פוד, ושוק הנמל ב-13 למרץ בשוק נמל תל-אביב בין השעות 19:00-17:45. החגיגה הקולינרית החברתית תכלול מנות טבעוניות מירקות ופירות מוצלים, בהשתתפות השפים דפי קרמר מ"סיר לסלאם", עידו "הלקט" שגב מ"רובין פוד", יניב גור אריה השף של שטראוס, נועה לוי מ"קזינו סאן רמו וג'וז ולוז והשפים אורי בקויס, נועה גרוס ואיילת מרגלית. ההשתתפות באירוע היא בהרשמה מראש ובמחיר סמלי של 20 שקלים. הקליקו לפרטים על האירוע

אסנת גולן סמנכ"לית תקשורת, מותג וקיימות בשטראוס: "צמצום בזבוז מזון הוא אתגר עולמי ומניעתו היא יעד בינלאומי משותף. ככל שנפעל ביחד עם כל הגורמים שאחראים לשרשרת המזון; יצרנים, קמעונאים, שפים ומסעדנים, וגם עם הציבור הרחב, למנוע בזבוז - כך נתרום לקידום בטחון תזונתי של קהילות, לצמצום הוצאות, גם של הציבור וגם של החברות היצרניות, ולא פחות - נצמצם פגיעה סביבתית שנובעת מהשמדת מזון מיותרת".

שבוע צמצום בזבוז המזון בתל אביב-יפו (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
שבוע צמצום בזבוז המזון בתל אביב-יפו (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר: "החזון שלי הוא שתוך מספר שנים תל אביב תהיה בשורה אחת עם הערים המרכזיות בעולם שהצליחו להפחית את פליטות גזי החממה. בנוסף לייצור אנרגיה מתחדשת, שתילת עצים בעיר, עידוד תחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים חשוב שנמשיך לקדם תזונה בריאה, מקיימת ומופחתת פליטות. במסגרת תוכנית המזון העירונית ברשות לאיכות סביבה וקיימות פיתחנו בשנים האחרונות סט כלים שימושיים לצמצום בזבוז מזון שאנחנו מעבירים לתושבים רבים בקורסים מקוונים ובמרכזים הקהילתיים. אני מזמין את תושבי העיר, להשתתף באירוע השיא בנמל או באחד מעשרות האירועים הנוספים שמתוכננים בשבוע הזה בכל רחבי העיר".
לכלל הפעילויות שיתקיימו, בשבוע צמצום בזבוז המזון בשיתוף מנהל קהילה, תרבות וספורט בעיריית תל אביב-יפו - הקליקו כאן