בימים האחרונים הציונות הדתית סוערת סביב נושא לבישת מכנסיים רחבות על ידי נשים, והאם יש בכך איסור הלכתי או שרק שמרנות דתית שאינה במקומה בחברה שבה הדבר נעשה יותר נפוץ מבעבר. "אם תעלו לירושלים או לקהילות דתיות בארץ נראה הרבה דתיות שלובשות מכנסיים גם אם הן אורתודוכסיות לחלוטין", אומר הרב עידו פכטר שהמאמר שלו באתר 'סרוגים' עורר את הסערה בראיון לענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, "כולם פה בארץ בסופו של דבר אורתודוכסים לכל דבר ועניין גם אם אורתודוכסים מודרניים. רוב הזוגות שאני מחתן רוצים חתונה אורתודוכסית. פוסקי הלכה גדולים דיברו על כך שאין איסור הלכתי לאישה ללבוש מכנסיים. האיסור, אם קיים, קשור לתורה". 



"ברור שמכנסיים היום לא שייכים רק לגברים ולכן האיסור הזה לא תקף. הרב עובדיה יוסף לא מתיר לבישת מכנסיים כי יש כאן עניין של צניעות אך הטענה שלי היא שהרב עובדיה כותב את הדברים בתוך החברה בה הדבר יכול להיתפס כחריג. אני לא חושב שזה מגיע מתוך מאבק ביוניסקס ובהתרסה של הערבוב בין המינים. הטענה שלי היא כשאישה חיה בתוך בציונות הדתית, המעורבת בעולם החילוני, לא צריך לומר לה שלבישת מכנסיים היא בהכרח דבר חריג שמנפץ גבולות. יש כאלה שרוצים לשמר את היהדות כפי שהייתה לפני 150 שנה, בה שומרים על קוד לבוש ספציפי. האם זה אומר שכולנו צריכים ללכת עם שטריימל כי אחרת לא נחשב ליהודים? אף אחד לא ילך עם שטריימל בקיץ הישראלי".

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, מסכים עד גישתו של הרב פכטר. "אני חושב שהדברים שהרב פכטר אמר הם נכונים. שאלת ההתמודדות עם סוגיית הלבוש היא בחלק מהמקרים הלכתית ובחלק מהמקרים שייכת לעולם התרבות היהודית. בצדק אמר הרב ששאלת המכנסיים לא רלוונטית כבגד לגבר בלבד וכי על אישה חל האיסור ואני חושב שהשאלה היא ערכית ותרבותית. כיפה לדוגמא היא איננה דבר מחייב ועדיין היא מתחברת לתרבות ולצורת חיים של קהילה מסוימת. יש כאלה שהולכים עם כיפה רק בשבת כמו שיש נשים שהולכות עם מכנסיים בכל השבוע ובשבת לובשות חצאית".  

הרב סתיו הוסיף כי "יש גם כל מיני אבחנות בין סוגים שונים של מכנסיים ולכן הרב עובדיה אמר שבבתי הספר הדתיים מקפידים לא ללכת עם מכנסים למרות שיש חצאיות שלעיתים גרועות יותר. ביגוד הוא אחד התנאים לצניעות אך יש קודם להתרגל לחיים צנועים. אני לא אחנך את בנותיי ללכת עם מכנסיים אך אחנך אותן שילכו בצניעות. אני חושב שהשיח הזה לא צריך להיות רק של רבנים אלא גם לכלול בתוכו נשים. דווקא בעידן המודרני אנחנו צריכים לחשוב מהו המרחב הבריא בו בני אדם יוכלו לחיות אחד ליד השנים ללא מתחים מיניים לא בריאים".