נשיא המדינה ראובן רבלין נפגש ביום שלישי האחרון עם בת גלים ואופיר שער, מייסדי עמותת סאנשיין sonshine לזכרו של בנם גיל-עד שנחטף ונרצח לפני 5 שנים בגוש עציון, בעקבות תחרות "החיבור היהודי" שקיימו בני הזוג ובמסגרתו פנו ליהודי הארץ והעולם להציע מיזמים לחיזוק הקשר בין ישראל ויהדות התפוצות.



יחד עם בני הזוג שער, נפגשו עם הנשיא גם הזוכים במקום הראשון בתחרות, רות יהושע וברוך יעקובי, שהציעו את המיזם שזכה במקום הראשון בתחרות. המיזם "בשביל העולם היהודי" - שביל שיעבור בנקודות שונות ברחבי העולם ויכלול מסלולים כגון מעבר בין אתרים היסטוריים יהודיים, קהילות יהודיות ועוד.



נשיא המדינה רבלין, שרואה ערך גדול בחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ויהודי העולם שוחח עם בני משפחת שער על חשיבות הקשר בין יהודי ישראל והעולם ואמר: "הגיעה העת לחישוב מסלול מחדש בכל הנוגע ליחסי ישראל עם יהדות התפוצות. הדור הצעיר מחייב היערכות מחודשת והבנה כי כל עוד נתייחס ליהודי העולם כיהודים חורגים ולא כחלק מעם ישראל, כל עוד לא נדע לחבק כראוי זרמים שונים בעולם היהודי וכל עוד נתייחס בפטרונות ובניכור ליהדות התפוצות, לא נוכל לקרב רחוקים והקשר בינינו לבין יהדות התפוצות יילך ויתרחק".



ריבלין עם הזוג שער והזוכים. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ



בנוגע למיזם הזוכה אמר הנשיא: "שלושת המיזמים שהגיעו לגמר ובפרט המיזם הזוכה מסוגלים לחבר מקומות, אנשים ואתרים, כך שיחזק את המשותף והמחבר בינינו. הזהות היהודית המחברת את העולם היהודי כולו תתחזק ותייצר מפגשים וחיבורים חדשים".



השבוע הסתיימה התחרות, במסגרתה עלו שלוש הצעות לגמר, מתוך יותר מ-700 הצעות, ולאחר הצבעה ציבורית באינטרנט והצבעה של שלושת השופטים: שרת המשפטים היוצאת איילת שקד, יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר נתן שרנסקי וכפיר דמרי ממייסדי החללית בראשית, הוכרז המיזם המנצח "בשביל העולם היהודי" שאותו תוביל משפחת שער בשנים הבאות.



בת גלים שער הודתה לנשיא רבלין ואמרה: "סיומה של התחרות היא למעשה ההתחלה של ההליכה בשביל העולם היהודי. העם היהודי יודע להתאחד ולהתחזק ברגעי משבר ואת הרוח הגדולה הזו אנו רוצים להמשיך ולהעצים. תחושת האחריות לגורל העם היהודי בארץ ובתפוצות צריכה לפעום בליבם של היהודים בארץ ובחו"ל. אופיר ואני העזנו לחלום, ואיתנו מעל 700 אנשים שחלמו והגישו הצעות ועכשיו אנחנו יוצאים למסע ליישם את זה".



כאמור, הרעיון הזוכה הינו "בשביל העולם היהודי" שיעבור בנקודות שונות ברחבי העולם ויכלול מסלולים כגון מעבר בין אתרים היסטוריים יהודיים, קהילות יהודיות וכו'. לאורכו של השביל, יתאפשר ליהודים המתגוררים בסביבתו, לשמש כ"מלאכי השביל היהודי העולמי". מתנדבים אלו, המעוניינים לפתוח את בתיהם למטיילים יהודים מכל העולם, יהוו את חבורת "המלאכים" שתוכל להתרחב ולהתעבות לאורך השביל. המיזם השני שהגיע לגמר הוא "החיבור היהודי" - מיזם המבקש לכונן מעמד סמלי של בן-לאום-שאינו-אזרח לכל יהודי ברחבי העולם על מנת לחזק את הקשר בינו לבין מדינת ישראל, והמיזם השלישי הוא "יום ההולדת היהודי שלנו" – יצירת פלטפורמה של מדיה חברתית שתאפשר את החיבור בין יהודים בכל רחבי העולם שחוגגים ומציינים את יום הולדתם באותו תאריך.