בדרך לשגרת קורונה: שרי הממשלה אישרו במהלך הלילה (רביעי), דרך במשאל טלפוני, את ביטול האיסור על שהייה ורחצה בחופי הים ברחבי הארץ בהתאם להנחיות ה"תו הסגול", שיכללו הוראות לשמירת מרחק בין המבקרים בחוף. בנוסף הודיעו על ביטול האיסור על הפעלת המוזיאונים תוך מגבלות מגע בהפעלות ילדים מסוימות במוסדות השונים, וביטול האיסור קיום תפילות במבנים. כמו כן, ניתנו הקלות לתנאים לטיפול נפשי. 

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל״ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים, בה הוחלט לאפשר את פתיחת בתי התפילה החל ממחר על פי המתווה הבא: עד 50 משתתפים בחלל, שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים, מינוי "נאמן קורונה", עטיית מסיכות פנים והקפדה על כללי ההיגיינה.

מוקדם יותר, הגיש הרב הראשי לישראל, דוד לאו, המכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו ביקש לפתוח באופן מיידי את בתי הכנסת. "בימים אלו ישנן הקלות רבות והחיים מתחילים לחזור לשגרה", כתב לאו במכתבו.

תפילה בבית כנסת  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
תפילה בבית כנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו, "התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים. אין צורך להכביר במילים על המקום של בתי הכנסיות בלב הרבים. חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה ולהשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם".

ארגון בתי הכנסת העולמי, שהיה שותף לבניית המתווה יחד עם המל"ל ומשרד הבריאות, בירך על ההחלטה. מנהל הארגון, הרב שמואל סלוטקי, התייחס לסוגיה ואמר: "אנו מודים לראש הממשלה ולשר הבריאות שבחרו לאמץ את המתווה שגובש בשיתוף איתנו בימים האחרונים. מליון וחצי מתפללים ייחלו לרגע הזה של החזרה לבתי התפילה. עם זאת, דווקא עכשיו חשוב להקפיד באופן מיוחד על ההנחיות של משרד הבריאות. בית כנסת שאינו מסוגל לקיים את ההנחיות הללו, אסור לו שייפתח. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. תפילה במנין שפועל בניגוד להנחיות זהו בבחינת 'מצווה הבאה בעבירה'. אנו מקווים כי בקרוב תעלם מאיתנו המגיפה כליל ונוכל להתפלל כבימים עברו בבתי הכנסת".