איתן ניישלוס, מהמנהיגים היהודים הבולטים, הינו איש עסקים מצליח, יזם סדרתי בתחום הפינטק וההשקעות ופילנטרופ משמעותי בעולם היהודי ובישראל המפתח דרכים חדשות וגשרים לחיזוק מדינת ישראל, להידוק הקשר בין היהודים בעולם עם דגש על הדור הצעיר לישראל ומפתח תוכניות לחינוך לסובלנות למניעת גזענות ושיח שנאה.

ניישלוס, שהיה מעורב באופן פעיל בקהילה היהודית באוסטרליה וכיהן כסגן נשיא ומנהל בדירקטוריון ועד הנבחרים היהודי, שם לנגד עיניו את המטרה לסייע לאחרים בעקבות סיפורה של סבתו, ניצולת שואה, שניצלה בידי משפחה נוצרית שהסתירה אותה מהנאצים. סבתו של איתן מעולם לא שכחה את הגבורה של משפחת חודוסביץ שהצילה את חייה והבטיחה ש"יד ושם" יעדן את שמן כחלק מחסידי אומות העולם.

"הסיפור של סבתי", אומר איתן, "עורר בי השראה לעשות משהו טוב עבור אחרים, לבקש ממבוגרים ומצעירים ברחבי העולם להיות כמו סבתי וכמו משפחת חודוסביץ. להתמודד עם דעות קדומות וגזענות, להיות סובלניים ולחזק את הקשר למדינת ישראל. חלק עיקרי מהקשר החזק של סבתי לישראל היה כדי לוודא ש"יד ושם" ינציחו את המשפחה שהצילה את חייה".

ניישלוס הפך לתומך מרכזי ב־ JNFuture באוסטרליה, המעצימה צעירים המחויבים לציונות, סביבה, התנדבות ופיתוח קהילתי עבור מדינת ישראל. הוא עבד עם תוכנית "אח גדול" של הארגון, התומכת בחיילים בודדים בצה"ל. "סיפרתי לצעירים על עם ישראל", אומר ניישלוס, "והסברתי להם שזו לא רק מדינת ישראל אלא עם ישראל באשר הוא, ובתוכם החיילים המגינים על אזרחינו. ואז נשאלה השאלה מה אנו עושים בתמורה להגנה על חיילינו?". ניישלוס אסף כל דולר שגויס באירוע עבור החיילים וציין כי האירוע המחיש את עוצמתה של הנתינה הקבוצתית.

"יש כוח בפילנתרופיה קולקטיבית"

פרויקט נוסף שיזם ניישלוס באוסטרליה, הממחיש את מחויבותו לפעילות חברתית ולעזרה לזולת, הוא השתתפות צעירים יהודים אוסטרלים בפרויקט "רואים רחוק" של צה"ל, המאמן מבוגרים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי במקצועות הנדרשים בצבא ההגנה לישראל ובשוק האזרחי. המשתתפים מצטרפים לצה"ל כמתנדבים, ולאחר השחרור מקבלים סיוע במציאת תעסוקה בשוק העבודה האזרחי.

איתן ניישלוס (צילום: ללא קרדיט)
איתן ניישלוס (צילום: ללא קרדיט)

צעירים יהודים אוסטרלים משתתפים בתוכנית באמצעות תרומה של 18 דולר אוסטרלי בכל חודש. הפרויקט, מציין ניישלוס, מבוקש מאוד וצפוי לגייס מאות אלפי דולרים, אולי אפילו מיליונים. "אם כולנו נותנים קצת, זה הופך להרבה. המודל עובד, וזוהי קריאה לפעולה עבור צעירים ברחבי העולם לקום, לתרום ולעשות את ההבדל. יש להם קול משמעותי, עומק ופוטנציאל רב של נתינה".

דוגמה נוספת למחויבותו של ניישלוס לערכים ולמנהיגות יהודית היא השתתפותו בתוכנית "בני ברית" באוסטרליה, ששמה לה למטרה לחנך ולהתריע בפני סכנות הדעות הקדומות, הגזענות והאפליה. ניישלוס משמש כיו"ר הארגון המנציח את זכר השואה ומעודד צעירים לצאת נגד כל סממן גזעני או אנטישמי. יותר מ־200,000 צעירים מדתות ומגזרים שונים כבר עברו את הסדנאות והסמינרים החשובים הללו.

כחלק ממסעו של ניישלוס בחיפוש אחר השראה ומנהיגות, הוא ייסד בשנת 2020, בשיתוף שגרירות ישראל בסידני, תערוכה על חייו של יצחק רבין, מנהיג בעל השראה בעיניו, שהוכיח כי מנהיגות היא גורם מפתח בפתרון הבעיות העומדות בפני העולם. "אני קורא לצעירים ברחבי העולם לקחת מנהיגות, אפשר למצוא השראה רבה במנהיגיה של מדינת ישראל".

ניישלוס נמצא בחוד החנית של תעשיית הפינטק והפיננסים, והוא מנהל מגוון חברות, כולל Resonance Australia, חברת פינטק שייסד, המחברת בין צרכנים, סוחרים ובעלי מוצרים בנקודת התשלום; CASHD, חברת פינטק אוסטרלית התומכת בעובדים במשרה מלאה, עובדים במשרה חלקית וקבלנים בגישה לכספיהם שהרוויחו בזמן אמת, לפני מחזור השכר הרגיל שלהם; ולאחרונה, באמצעות Neishlos Capital, חברת ההשקעות הנוכחית שלו, בעלת אינטרסים בחברות כאלה ואחרות ששוויין עולה על 100 מיליון דולר. בסוף 2020 פרש ניישלוס מ־Resonance Australia כדי להקדיש יותר זמן לפרויקטים חברתיים.

חזונו של ניישלוס הוא ליישם את שלל הפעילויות החיוביות בקרב הנוער האוסטרלי גם על הבמה העולמית. "אני חושב שמה שאני עושה באוסטרליה הוא התייחסות טובה מאוד למה שאנחנו צריכים לעשות בעולם. אני רוצה לייצא את מודל JNFuture ואת מודל Courage to Care. אני קורא לצעירים ברחבי העולם, יהודים ולא־יהודים כאחד, לתמוך זה בזה ולחזק את הקשרים למדינת ישראל".

כאיש עסקים מצליח, יזם ופעיל מטעם מטרות יהודיות, ניישלוס מוכן כבר לצעד הבא בחייו - למלא תפקיד פילנתרופי גדול יותר בקהילה היהודית העולמית. הופעתו בכנס השנתי של "הג'רוזלם פוסט" עשויה להיות הסנונית הראשונה שתסמן את דרכו בתפקיד כזה.

מאמר זה נכתב בשיתוף איתן ניישלוס