ההסכמים הקואליציוניים ממשיכים לעורר דאגה בקרב ארגונים בחברה האזרחית. עמותת מבוי סתום, הפועלת למען עגונות ומסורבות גט, שלחה מכתב בהול לשרי המשפטים ושירותי הדת וליו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ובו ביקשה שלא לקדם את התיקון בחוק, שלפיו דייני בית הדין הרבני יהיו נתונים לשיפוט משמעתי של דיין בדימוס, אשר ימונה כנציב תלונות דיינים ויופרד מנציב תלונות הציבור על השופטים.

הסיבה לכך היא: בעמותה חוששים כי הדבר יגרום לפגיעה קשה בזכויותיהן של מסורבות הגט. במכתב שנשלח אל השרים יריב לוין (הליכוד) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), ואל ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מפצירה מנכ"לית העמותה עו"ד אורית להב לא לקדם את השינוי בחוק, ולפעול להגדלת השקיפות והתקינות של התנהלות בתי הדין הרבניים.

"הפרדת נציבות התלונות משמעה היא שלדיינים יש סטנדרטים מיוחדים והם אינם כפופים לאלה החלים על כלל ערכאות השיפוט", נאמר במכתב. "מאז הקמתה חשפה נציבות התלונות על שופטים מקרים חמורים של התנהלות לא ראויה של דיינים, ניגוד עניינים, השפעה של גורמים חיצוניים על דיינים ועוד. 

"אנו מזהות את הצורך בפיקוח על הדיינים שלא אחת מאפשרים הימשכות הליכים קיצונית, נותנים החלטות בהיעדר הנמקה או נותנים חסות להתנהגות אלימה של אחד הצדדים. השמירה על פיקוח חיצוני על בתי הדין חשובה במיוחד לאור דרישות אחרות בהסכמי הקואליציה להשוות את מעמדם לזה של בתי המשפט. מערכת המעוניינת לזכות באמון הציבור חייבת להיות כזאת שמתנהלת לפי אמות מידה גבוהות ומאפשרת ביקורת חיצונית על פעולותיה, לא כזו שנהנית מהקלות מיוחדות בדמות פיקוח פנימי בלבד".