ראש השנה לאילנות מצוין בימים אלו בישראל, וברחבי העולם. בקהילות היהודיות בתפוצות חוגגים את החג בסימן המצווה היהודית- 'תיקון עולם'. 

הרב הראשי מברצלונה, זוכה תכנית העתודה הרבנית של ועידת רבני אירופה, הרב דניאל אשכנזי סיפר על הקשר החם בין היהדות לשמירה על הסביבה: "אחרי המבול הקב"ה נתן לנו את המפתחות לכדור שלנו. אם אנחנו מקלקלים, אף אחד לא יתקן בשבילנו".

בברצלונה כיום חיים 12,000 יהודים, חלקם יותר פעילים בקהילה וחלקם פחות. באחד מן האירועים יתכנסו ילדי הקהילה ויחד יעסקו בחשיבות המיחזור ושימוש חוזר, כאשר בסוף הפעילות יעברו סדנא מיוחדת וילמדו כיצד ניתן להפוך עפרון לצמח לאחר שנוטעים אותו באדמה. לאחר מכן מתכנסת הקהילה להפנינג גדול ומרגש לקראת בואו של החג. נציג ועידת רבני אירופה בברצלונה, הרב דניאל אשכנזי מספר על הירתמות הקהילה סביב החג: "כבכל שנה, גם הפעם בט"ו בשבט אנו נחגוג בסימן "כי האדם הוא עץ השדה", כפי שנכתב בתורה. הן הילדים והן מבוגרים יעברו תכנים חינוכיים מגוונים הקשורים לחג ולכדור הארץ בסיוע קרן קימת לישראל".  

כמו כן, במהלך ט"ו בשבט קק"ל מפעילה בקהילות ברחבי העולם את מיזם ה"קרוואנים החינוכיים". בתוך המיזם, יצאו שמונה משלחות של שליחים מתנדבים מהארץ שיגיעו ל 11 ערים שונות ברחבי העולם, בהן קהילות יהודיות, ויעבירו פעילויות חינוכיות מגוונות על מה שבין ט"ו בשבט, יהדות, ציונות וקידום אורח חיים ידידותי לסביבה. בין המדינות אליהם יגיעו שליחים: אוסטריה,  גרמניה, צרפת, קולומביה, קנדה, גואטמלה, שוויץ, מולדובה הולנד ועוד. 

אלרועי סלמן, שליח קק"ל לגואטמלה: " ההתנדבות בקהילות היהודיות היא שליחות בחשיבות עליונה. אנו חייבים לשמור על הקשר ההדוק שקיים בין הקהילות היהודיות בתפוצות לבין ישראל, ועל כן אני שמח שנפל בחלקי להשתתף בתוכנית". עוד מוסיף: "בימים והשבועות הקרובים אנחנו ושאר הצוותים עתידים לבקר בעשרות קהילות יהודיות, נעביר פעילויות, משחקים, ותכנים חינוכיים בבתי הספר , עם תנועות הנוער ובמרכזי הקהילות. לילדים התאמנו תכנים חוויתיים כמו משחקי הכירות עם ארץ ישראל והצומח בה, וסדנאות המלמדות כיצד הופכים זרע לצמח, ולבוגרים הכנו תכנים הכרוכים בדיון משותף על עתיד כדור הארץ- וכמובן במרכזי הקהילות שם נעביר סדרי ט"ו בשבט כהלכתם".

הרב הראשי במולדובה וחבר הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה, פנחס זלצמן: "החג הוא אמצעי נוסף לקרב את הקהילה ליהדות, ומדובר בתהליך לא פשוט לאחר שבשנות הקומוניזם האנשים חוו כאן 0 יהדות".

הקהילה היהודית במולדובה מונה כ 9000 אנשים. כאמור, בקהילה עובדים על מנת לחבר את האנשים ליהדות. זאת לאור ההיסטוריה המורכבת של היהודים  במדינה. בתחילת המאה הקודמת, חוו היהודים פרעות קשים בעיר קישינב, כאשר עשרות יהודים נרצחו בשני אירועי פוגרום שזכו לכינוי "פרעות קישינב". לאחר הפוגרומים יהודים רבים עזבו את המדינה ולא שבו. שנים לאחר מכן עם עליית השלטון הקומוניסטי, הוכרחו היהודים לזנוח מאחור את דתם, ומי שלא, מצא עצמו מדוכא על ידי השלטונות. 

בט"ו בשבט, עקב חוסר היכולת לנטוע עצים עקב מזג האוויר הקר ששורר במדינה, מעבירים אנשי הקהילה במולדובה בזמן איכות יחדיו, בו הם לומדים על הקשר שבין היהדות לשמירה על הטבע. "להלכה היהודית ושמירה על איכות הסביבה קשרים הדוקים מאוד. ישנן הלכות מפורשות המחייבות נטיעת עצים בערים, על כך שאסור להרוס עצי פרי ובאופן כללי- שאל לנו לשחק עם הטבע".

רב הקהילה היהודית באוסטריה וחבר הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה,  הרב שלמה הופמייסטר סיפר: "בוינה שבאוסטריה ישנם כ 8000 איש חברים בקהילה היהודית. הייחודיות של הקהילה האוסטרית מתבטאת בהטרוגניות עדתית, כאשר בתוך הקהילה ישנם 23 בתי כנסת פעילים המשויכים לזרמים השונים שמרכיבים את הקהילה. רבה הראשי של וינה: "אנו גאים בכך שהקהילה שלנו יודעת לחיות יחד וגם לכבד כל אחד והמסורות של המקום ממנו הוא מגיע". 

באשר לט"ו בשבט, בקהילה יקיימו מספר סדרי ט"ו בשבט, כל בית כנסת בנפרד, וביום שישי יתכנסו חברי הקהילה לארוחת שישי חגיגית וגדולה במרכז הקהילה על מנת לציין את החג יחדיו. 

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט סיכם: "חג ט"ו בשבט מחבר בין ערכים יהודיים וציוניים. אנו מברכים על עבודת הנטיעות של הקהילות היהודיות ביבשת אירופה וחושבים שזו פעולה מבורכת אשר מביאה לקירוב לבבות ולחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל".