הרב נתן מיליקובסקי נולד בתאריך כ"ו באב תרל"ט, 15 באוגוסט 1879 – ונפטר בתאריך א' באדר א' תרצ"ה, 4 בפברואר 1935. ה-"הילולה" התקיימה במעמד נכדו, ד"ר עידו נתניהו ורעייתו דפנה, שר התפוצות עמיחי שיקלי, יו''ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, העיתונאים הבכירים בני ציפר ואבישי בן חיים, איש התקשורת יעקב אחימאיר, רבנים ועשרות ממוקירים וחברי משפחה. את האירוע יזמה הנהלת "מרכז חיבה" והנחה אותו ניצן חן חבר הנהלת המרכז.

לדברי מייסד "חיבה" אליהו גבאי: "מטרתנו היא שימור הזיכרון הציוני והעלאה על נס את דמותם של מובילי מהלך שיבת ציון שמורשתם ופעילותם פחות מוכרת לציבור הרחב כיום. הרב נתן תרם תרומה מכרעת לקיומה ולאחדותה של התנועה הציונית לזרמיה   השונים".

נכדו, ד"ר עידו נתניהו, סיפר על השפעת הסבא על בנו, בנציון, אביהם של יוני ז"ל, בנימין ועידו נתניהו ועל מעורבותו בהצלת הנאשמים מהתנועה הרוויזיוניסטית ברצח ארלוזורוב.

אחריו דיבר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל שגם חשף, באמצעות מסמכים מהארכיון הציוני, את שליחותו הרשמית של הרב מליקובסקי, במוסדות הלאומיים לטובת גיוס משאבים לקק"ל ולקרן היסוד.

לאחר מכן דיבר שר התפוצות עמיחי שיקלי שציטט, בין דבריו, את המילים שבחרה משפחת מיליקובסקי לכתוב על מצבתו של הסבא בהר הזיתים. כך נכתב על המצבה: "נרדמים בעם עורר בקול חוצב להבות; תחיית ישראל גאולת ציון אור חייו; נואם בחסד עליו; כובש רבבות נפשות; באמרות פיו גאל ארץ החיה נשמות; רחום ונדיב לב לכל קשי יום; צדק ומשפט להם לחם כארי; בתורת ה' דבק – גדולתה חזון רוחו; יעמוד לעד זכר מעשיו הגדולים".

ארי שבט, מנהל ארכיון בית הרב קוק, סיפר על שני ההספדים שנשא הרב הראשי דאז, אברהם יצחק הכהן קוק, בעת פטירתו של הרב מיליקובסקי  ובעת ציון יום ה-30 לפטירה.

את ה"הילולה" ליוו בפיוטים ממורשת יהדות המזרח וספרד נגני "תזמורת חיבה" בניהולו של אלעד גבאי. עוד השתתפו מטעם המרכז חבר ההנהלה עו"ד יאיר גבאי, מנהל מיזם "חיבת הפיוט" ב"מרכז חיבה" יוסי אוחנה והמנכ"ל נחי אייל.