מה משותף לכסרא־סמיע ואסלאמבאד? במקומות אלה נרצחים אנשים בגלל נטייתם המינית. שרית אחמד בת ה־18 נרצחה, כנראה, בגלל נטייתה המינית שלא עלתה בקנה אחד עם המקובל בחברה שבה היא חיה. כבר לפני כשלוש שנים התלוננה שרית במשטרה כי שני אחיה מאיימים לרצוח אותה, ואחד מהם אף אמר כי ישלם כדי שיחסלו אותה.

על מה שקורה באסלאמבאד אין לנו שליטה, אבל על מה שקורה בירושלים ובחלקים אחרים במדינה - חובה שנוכל לשלוט. אנחנו עדיין זוכרים את הרצח של שירה בנקי ז"ל, שהשתתפה במצעד הגאווה ב־2015 כדי לתמוך בחבריה מקהילת הלהט"ב. שמונה שנים חלפו מאז.

העולם לכאורה פתוח, קיימת הבנה שנטייה מינית אינה קשורה לבחירה חופשית. זו תכונה טבעית, בחלקה גנטית, בחלקה משפחתית ובחלקה שילוב של כל אלה עם תרבות. זה עניין פרטי, אישי, ואין לאיש זכות להתערב בו, כל זמן שזה אינו פוגע בזולת. שום טיפול לא עוזר “להפוך" הומו לסטרייט, כפי ששום טיפול לא יעזור “להפוך" סטרייט להומו. לא כדורים, לא טיפול פסיכולוגי ולא טיפולי המרה. 

*

ואם בהדרה עסקינן: איילה ימין, בת 11, משחקת כדורסל בקבוצה של מקום מגוריה. במסגרת תחרות עם קבוצת אליצור מהיישוב אפרת היא לא הורשתה לעלות למגרש, כי הקבוצה מאפרת סירבה לשחק מול קבוצה שעם שחקניה נמנית ילדה. השופטים לא התירו לאיילה לעלות למגרש, והיא נאלצה לצפות במשחק ממקום שבתה על הספסל. 

ההיגיון שלי אומר שאם קבוצת אפרת לא רוצה לשחק מול קבוצה שבין שחקניה יש ילדה - תואיל בטובה ולא תעלה היא למגרש, ותספוג את ההפסד הטכני. אגב, שמעתי שהשר בצלאל סמוטריץ' הצדיק את המהלך. אני מעדיף שלא להגיד כאן את דעתי על כך.     

*

בכל יום מתגלית עוד מפלצת בדמות גננת שמתעללת בתינוקות. הפעם בגן באילת. מתברר שזה קורה הרבה יותר ממה שאנחנו משערים. אותה גננת, שמקבלת במאור פנים את ילדינו ונכדינו כשהם מגיעים בבוקר לגן, הופכת למפלצת אכזרית ברגע שהדלת נסגרת.  

דרך היחידה לנסות למנוע את הזוועה היא באמצעות רישות הגנים במצלמות המאפשרות צפייה ושמיעה של כל המתרחש בגן בכל רגע נתון ובכל אזור. ושלכל הורה תתאפשר גישה למצלמות בכל עת שירצה. אפשר וצריך לשנות את החוק. רק כך ניתן יהיה למנוע עוד התעללות מחרידה בפעוטות.