ראיתי בחיים שלי כל מיני דברים. ראיתי משוגעים צורחים בבתי משוגעים. ראיתי סלבריטאים הוליוודיים מגיעים למכוני גמילה כשהם צורחים וממלמלים דברים חסרי היגיון, ראיתי אותם גם אחר כך, כשהלכתי עם הבן שלי לסרט בסינמה סיטי. ראיתי אישה בת 99 מעשנת סיגריה ופתאום הטלפון צלצל והיא ענתה וצעקה לתוך שפופרת הטלפון: ״אני בת 99, על איזו אהבה אתה מדבר?״, שאלתי אותה מי זה היה בטלפון, היא אמרה לי שזה היה מישהו מחברת לאב־מי שהציע לה למצוא אהבה דרך שירות ההיכרויות שלהם. האישה הזאת הייתה סבתא שלי.

ראיתי כל מיני דברים משונים. ראיתי חיילים טורקים נעים בתוך נגמ״שים במזרח טורקיה ויורים לאוויר. ראיתי ילדים מתרחצים במי ביוב במחנה פליטים בעיראק. ראיתי שר חינוך צ׳צ׳ני משחק קלפים ב־2 בלילה ומאיים באקדח זהב על מישהו שכמעט ניצח אותו (האדם הזה היה אני). ראיתי קצינים בצבא הצפון קוריאני עולים על מכוניות מתנגשות וצוחקים כמו ילדים, חטפתי בומבה מאחד מהם, לקחתי את הסיבוב לא טוב והוא נכנס בי חזיתית עם המכונית המתנגשת שלו.

כשהוא התנגש בי, יכולתי לראות ממש מקרוב את הסיכות עם הפרצופים של קים איל סונג וקים ג׳ונג איל וקים ג׳ונג און שהיו על דש חולצתו וחשבתי לעצמי כמה מסכנים יהיו הצפון קוריאנים בעוד מאה שנים, כשכבר לא יהיה להם מקום על החולצה מרוב דיקטטורים משושלת קים. ראיתי שני נסיכים קטארים מגיעים בערב לבר של מלון מערבי ומזמינים משקאות חריפים בניגוד למה שציווה עליהם מוחמד במאה הראשונה אחרי הספירה.

ראיתי את כוחות דאע״ש מסתערים על מוצב כורדי ליד מוסול ופחדתי כמו שלא פחדתי בחיים. ההסתערות נבלמה ולבי חזר לפעום בקצב הגיוני. ראיתי טקס משונה של יזידים שנערך במערה במקום הקדוש ביותר לדת היזידית - בכפר לאלש בצפון עיראק. חשבתי לעצמי שזה הדבר הכי מוזר שראיתי בחיים שלי. זה היה ב־2015, ומאז יצא לי לראות דברים מוזרים יותר מתרחשים. לא על כולם אני מסוגל לדבר. את חלקם אני עדיין מעבד.
פעם אחת ראיתי דולפין חמוד 4 קילומטר מחופי אשדוד, קראו לדולפין הזה על שמי (נשבע לכם).

ראיתי את ההורים שלי מתחבקים. זו הייתה הפעם היחידה שראיתי אותם מתחבקים. ראיתי את ביבי נתניהו מדבר שלוש שעות ברצף בפגישה במשרד ראש הממשלה. הוא היה חד ומדויק כל כך במשך כל הזמן הזה, שחשבתי לעצמי שאולי הוא לוקח משהו שאף אחד לא מכיר וזה מאפשר לו לשמור על רמות ריכוז כאלו כל כך הרבה זמן. בסיום הפגישה חשבתי לעצמי כמה עצוב שהאיש החכם הזה מבזבז את שכלו בעיקר על כל מיני עניינים קטנים של הישרדות פוליטית ולא על דברים גדולים יותר.

ראיתי את השיירה של נשיא ארצות הברית חולפת בכביש, זה היה מחזה מדהים, כמויות כלי הרכב וניידות המשטרה שהקיפו את רכב הנשיא היו ממש בלתי נתפסות, זה היה בלוס אנג׳לס, וכשהשיירה עברה כולם מחאו כפיים, אני לא מחאתי כפיים, משום מה זה גרם לי להרגיש חשוב.

ראיתי כל מיני דברים שאנשים בדרך כלל לא רואים. ראיתי מישהו מזריק סמים, לוקח שלוק מבקבוק מים מינרליים ונוסע לאסוף את הילד שלו מהגן. ראיתי מלכת יופי לשעבר בוכה. ראיתי מישהו שהסתבך עם החוק מחליט לברוח לירדן ב־2 בלילה, שאלתי אותו איך יעבור את הגדר, הוא אמר לי שלא בכל מקום בגבול בין ישראל לירדן יש גדר. ראיתי אנשים עשירים מבקשים הנחה על מכשיר פלאפון חדש.

ראיתי מישהו מקבל שיחת טלפון ומתבשר שהוא נשא HIV, מאוחר יותר באותו היום הוא ניסה להתאבד באמצעות חיתוך ורידים, כל מיני אנשים קפצו לעזור לו, הם כולם הלכו לעשות בדיקות HIV בהמשך היום, לשמחתי ניסיון ההתאבדות שלו לא הצליח, הוא אדם ממש ייחודי שלא הייתי רוצה שהעולם יאבד. פעמיים בחיים התחשמלתי, וכשזה קרה ראיתי מין ברקים לבנים שכאילו רקדו מול העיניים שלי. ראיתי את רג׳י מילר קולע 25 נקודות ברבע אחד במדיסון סקוור גארדן.

ראיתי את קובי בראיינט מרים את גביע האליפות בסטייפלס סנטר בלוס אנג׳לס, וכשירדתי למטה, לאזור העיתונאים, ראיתי את מג׳יק ג׳ונסון וג׳ק ניקולסון מתחבקים ונותנים כיפים. ראיתי את בני יהודה נשארת בליגה במחזור האחרון וחשבתי לעצמי שאולי בכל זאת יש דבר כזה כוח עליון שרוחו שורה על המציאות ברגעים הנכונים. ראיתי ראש משפחת פשע מאכיל תוכי. ראיתי באמצע הלילה בחוף התופים מישהי שקפצה למים וניסתה להתאבד בטביעה, מיד קפצתי למים והוצאתי לה את הראש מחוץ למים, היא אמרה לי שהיום זה יום ההולדת שלה, היא הייתה האישה הכי יפה שראיתי בחיים שלי עד לאותו רגע.

ראיתי שני ילדים נולדים, היום הילדים האלו גדולים יותר, אבל אצלי בראש הם עדיין אותו תינוק קטן שרק נולד ומביט בי בפעם הראשונה.
ראיתי כל מיני דברים. 