ממשלת ישראל הנוכחית נחושה בדעתה ליצור זהות יהודית־ישראלית (בסדר הזה) חדשה. בדרכה היא דורסת את כל מי שלא מתיישר עם היהודי החדש: פלסטינים, מסתנני עבודה, פליטים, להט"בים, שחורים, צהובים ישראלים ליברלים־דמוקרטים, והמטרה האחרונה - נוצרים באשר הם נוצרים. גל של פגיעות באנשים, במנהגים ובסמלי קודש נוצריים עובר על מדינת ישראל וכולו תוצרת רעילה של ממשלת הימין.

בחודש מאי האחרון השתתף סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג בהפגנה סוערת מול כנס של נוצרים שנערך במרכז העיר. בשנים קודמות נוהל המאבק בנוצרים על ידי קבוצות שוליים ורבני שוליים. כך גם נתפסה בזמנו שריפת כנסיית הלחם והדגים בחוף הכנרת. מאז שנבחרה הממשלה, ובייחוד מאז שמונו חברי האגף הקיצוני בחברה הישראלית לשרים וחברי כנסת בצומתי הכרעה, נפתח מרוץ קדחתני לדיכוי פעילות דתות אחרות, בכללן נצרות. ירושלים היא לב המחלוקת בין יהודים ונוצרים פלסטינים. מבחינתם של הקיצונים היהודים, הנוצרים הם האויב שחובר לאויב המוסלמי.

בחודשיים האחרונים אירעו רק בירושלים כ־40 תקיפות אלימות נגד תושבים נוצרים ומנעד התקיפות כולל ניתוץ מצבות ופלישה לכנסיות. לפני כחודש נתבע כומר גרמני להסיר את הצלב מעל חזהו כאשר ליווה שרה גרמנייה בביקורה בכותל. כמה צעירים יהודים נכנסו לשטח של כנסייה בהר ציון וכשהתבקשו לעזוב התנגדו וצעקו "הר ציון זה של העם היהודי". כתמיד, כאשר האוויר רווי בארס קולקטיבי, יימצא המשוגע התורן ואחד מהם שבר פסל של ישו בכניסה לכנסייה ודווח כי הוא הועבר לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי.

לכנסיית סטלה מאריס בחיפה נכנסה קבוצה חרדית בטענה שמדובר בקבר של קדוש יהודי. תגובת המשטרה השגרתית היא "ברוב האירועים התנהגות דוחה אבל לא ברף הפלילי". שיא ההתעמרות הממשלתית נשבר לפני כשלושה שבועות, כשהמשטרה מנעה מאלפי אנשים לעלות להר תבור כחלק מטקס דתי קבוע. מפיק האירוע מטעם משרד הפנים והמועצה המקומית כפר תבור העריך כי לחגיגות השנה הגיעו במיוחד יותר מ־3,000 מאמינים מחוץ לארץ, בין היתר מיוון, רומניה וסרביה. מאות מכוניות ואוטובוסים התקבצו כמידי שנה באוגוסט למרגלות הר תבור כדי לעלות לכנסייה בפסגת ההר, שם על פי אמונתם התגלה ישו כבן האלוהים כשלצדו אליהו ומשה. את פניהם קיבל צו חתום על ידי מפקד המחוז האוסר עליהם לעלות להר וטפסר מכבי אש המזהיר מפני בעיות בטיחות.

מצד אחד מדובר בטמטום ממשלתי מול גוף בינלאומי שמייצג 349 כנסיות ברחבי העולם, שבהן כ־590 מיליון איש. מצד שני, מנהיגם של הנוצרים האורתודוקסים בישראל, רובם ערבים ישראלים, הוא הפטריארך תאופיליוס השלישי, שמשום מה קולו לא נשמע מאז סולקו מאמיניו מהר תבור.

את היוזמה למיצוי ההליכים נגד המשטרה לקח על עצמו עו"ד כריסטיאן דיק, היועץ המשפטי של בית הספר של הכנסייה היוונית ביפו. באמצעות בחינת הליכים משפטיים מתכוון עו"ד דיק לחשוף את שרשרת הפיקוד שבסופה הוצא הצו לסגירת ההר. בנוסף הוא בוחן דרכים להבטחת העלייה בשנים הבאות. מבחינה זו זה לא רק מאבקם של הנוצרים, אלא של כל מי שמדינת ישראל שלו לא דומה לזו של נתניהו ושות'. תנועת המחאה למשל.