מה יכול היה להיות יפה יותר מאשר לפתוח את חדשות הבוקר ולשמוע ששופטי בג"ץ לא מצאו חניה, ולכן הדיון בבית המשפט העליון מבוטל? מי צריך היה דיון כזה, בבית משפט עליון כזה? רק מי שמקווה שבית המשפט יראה לכולם מי שולט כאן במדינה הזאת - האזרחים שלה, או מועדון חברים שהתאגדו, מזועזעים מתוצאות הבחירות, והחליטו שאם הדמוקרטיה הביאה לתוצאות כאלה - אין ברירה והם צריכים להפשיל שרוולים בגלימות ולהתחיל לנהל את העניינים בעצמם.

הכרעה, דחייה או משבר חוקתי: העיניים נשואות לדיון ההיסטורי בבג״ץ
אזהרה חריפה לקראת הדיון בבג"ץ: "מה שצפוי לקרות בקרוב הוא שינוי משטרי בישראל"

אפילו אם יהיו קוראים יקרים שיזעקו עכשיו שזה כלל איננו מצב העניינים, הרי ברור שישראלים רבים דווקא חושבים שזה תיאור מדויק של סיבת התנגדות בית המשפט לכל רפורמה, ולו קלה, בדרך שבה הוא פועל. לישראלים יש חוסר אמון בבית המשפט. אם יש חוסר אמון בטוהר השיקולים של בית המשפט, בית המשפט איבד את הסמכות האמיתית שלו, שהיא מעבר לסמכותו בחוק. 

זו השאלה היום, אם השופטים בכל זאת מצאו חנייה והדיון המשפטי בבקשה שבית המשפט יפסול חוק, חוק יסוד, אכן התחיל. כן, זה כבר מזמן איננו עניין של משפט רגיל. זה כבר מזמן מאבק כוחות. השאלה היא האם הזעקה בשלט בהפגנה של תומכי הליכוד והימין: "לא תגרסו לנו את הקול", נוגעת ללבם ולמוחם של שופטי בית המשפט העליון.

או שהם לא שומעים את הקריאה הנואשת הזו כלל, וגם לא שומעים בעצם את קול המגרסה שבה הם גורסים את הקולות בקלפי, את קולות חברי הכנסת במליאה שהצביעו בעד ביטול עילת הסבירות ואת קולות שרי הממשלה שנבחרה לשלוט.

חוק הוא רק חוק. גם חוק יסוד. בני אדם חוקקו אותו ולכן אפשר לבטל אותו. זה לא עניין גדול. עם זאת – רק גוף אחד יכול לבטל אותו: חברי הכנסת. לא שופטי בית המשפט העליון, ואפילו לא בית המשפט העליון פרימיום עם הרכב של 15 שופטים. 

אגב, אפילו חוקה אפשר לשנות. 27 שינויים נעשו בחוקת ארצות הברית. זה בממוצע שינוי בחוקה אחת ל־9 שנים. חוקה גם לא מבטיחה זכויות יסוד או זכויות אדם. 

בכל מקרה, רק חברי כנסת יכולים ורשאים לבטל חוק. כן, אותם אנשים לא רציניים מספיק, במיוחד אם הם מהימין, שרוב הבוחרים הצביעו עבורם בקלפי. חבל שבית המשפט לא אמר: "מצטערים, לא נדון בזה" ברגע שהוגשה לפניו העתירה של גורמי כוח פוליטיים אינטרסנטיים, שמטרתם לנצל את בג"ץ כדי לבטל בעזרת כוח בית המשפט את החוק שהוא כרגע ההחלטה של העם.