חמישה ימים בתוך מלחמת בלהות שגבתה מעם ישראל מחיר בלתי נתפס של יותר מ־1,200 נרצחים והרוגים, יותר מ־100 חטופים ושבויים, אלפי פצועים, פגועי נפש, היסטריה במדינה, משבר אמון של אזרחי ישראל עם ההנהגה ועם מערכת הביטחון ועוד ממציאות מלחמה. בתוך ימים שלמים ומחרידים במלחמת עזה, הגיע סוף כל סוף מהלך חיובי שראש הממשלה בנימין נתניהו עשה: לגרום לשני רמטכ"לים לשעבר, בעלי ידע ביטחוני אדיר, להיכנס לממשלה שיוצאת לדרכה בקבינט ניהול מלחמה חדש וקבינט מדיני־ביטחוני במתכונת חזקה.

ציוץ סלוגן הבחירות של ח"כ בני גנץ לראשות הממשלה בעבר - "ישראל לפני הכל", צויץ מיד עם הכניסה לממשלת החירום. סלוגן המצפה למחיאות כפיים סוערות בקורטוב לייקים, על שגנץ עשה את המובן מאליו. בימים כואבים אלה, שבהם אזרחים רבים עוזבים את בני משפחותיהם והעבודה ומתגייסים לחזק את הצבא, להתנדב, לתרום דם, ללחום הסברתית ברשתות החברתיות - ועם ישראל הפך בטבעיות לצבא העם בתפארתו ובגדולתו והאזרחים עצמם הם ראשונים לשים את ישראל לפני הכל. 

הצהלות לאחר הקמתה של ממשלת החירום הלאומית בציוצים ובהודעות שיצאו מטעם שרי הליכוד, שבמשך הימים האחרונים הסתתרו מתחת לשולחנות של עצמם וח"כ אחד, דוד ביטן, שישב עם החבר'ה במאפיה, הן הקונטרה המביכה עד מאוד לציוץ של גנץ. 

ממשלת חירום לאומית חדשה מוכרחה להתנהל בצורה מקצועית. בדיוק כפי שהציע ראשון יאיר לפיד, שהושאר לו על ידי נתניהו וגנץ תפקיד מרכזי בקבינט הביטחוני־מדיני - בזמן שזה עוד מסרב להיכנס אליה וממשיך בחרמות על גורמים בממשלה. בינתיים, כשמדינת ישראל והממשלה החדשה נאבקים לנצח את מפלצת חמאס, יהיה לו עוד זמן פנוי לצייץ בטוויטר עוד תמונת יח"צ שלו תורם דם.