קבלו תרגיל בחשבון שעוסק בחוקי ההסתברות, כפי שהוא מופיע בספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית. בתרגיל שעניינו הוא ירי על מכוניות פלסטיניות, מתבקשים התלמידים לקבוע כמה מכוניות פלסטיניות עלולות להיפגע אם המתנחל יורה לעבר עשר מכוניות, אם ההסתברות שהכדור הראשון שיפגע במכונית היא 0.7. שאלה אחרת עוסקת בטבח במערת המכפלה, ובה מתבקשים התלמידים לחשב את מספר השאהידים והפצועים בטבח. "אם ידוע שמספר הפצועים הוא פי חמישה ממספר השאהידים, מה תהיה התוצאה?". תלמידי כיתות ד' בעזה לומדים חיבור וחיסור באמצעות ספירה של מספר השאהידים שמתו באינתיפאדות נגד ישראל. שיעור על ניוטון וכוח הכבידה, לומדים בכיתה ז', באמצעות דימויים של שימוש ברוגטקות שמיידות אבנים בחיילי צה"ל.

"מי שמביא חטוף מקבל דירה, התבקשנו לחטוף כמה שיותר": התיעודים מחקירות המחבלים

ספרי הלימוד שנתפסו בעזה לא מחדשים הרבה, אבל יש בהם להוכיח את מידת השנאה שמוטמעת בילדים הפלסטינים. בדיקת ספרי לימוד שנערכה לפני 20 שנה על ידי נועה מרידור, חוקרת במתאם הפעולות בשטחים במשרד הביטחון, גילתה שבספרים בולטת התעלמות מקיומה של ישראל שלא מופיעה במפות. ישראל מוזכרת רק בהקשרים שליליים והכיבוש הוא מילה נרדפת לישראל. מרידור קובעת שהתלמיד הפלסטיני לומד על בעיות שנוצרות למשפחה פלסטינית כתוצאה מהכיבוש, החל מהריסת בתים ועד קשיי תנועה. על פי ספרי הלימוד, המשפחה מאבדת את האב, האם, או את הבן, במוות או במאסר, ונאלצת להתמודד עם גזילת אדמות. "הכיבוש גרם לסחיפת קרקעות חקלאיות, לעקירת עצי פרי, ולהרס בריכות ובארות, והביא לפגיעה בכלכלה הפלסטינית", נכתב בספרים שמהם למדו לפני 20 שנה, מי שהפכו ללוחמי יחידת העילית של חמאס - כוח נוחבה, ש־2,061 מהם נתפסו, והם כלואים בישראל.

ב־20 השנים האחרונות גברה ההסתה בספרי הלימוד בבתי הספר של חמאס. למרות החלטות להקפיא את סיוע האיחוד האירופי לפלסטינים, בסכומים של 200־300 מיליון אירו בשנה, ממשיך משרד החינוך הפלסטיני לפרסם בספרי הלימוד אמירות אנטישמיות ולעודד טרור. בספרים לתלמידי כיתה ה' נכתב, בין השאר, שאחת החובות שלהם היא "למות כשאהיד למען שחרור מסגד אל־אקצא". במחקר שבדק לפני שנה את ספרי הלימוד, נבחנו עשרות אלפי דפים במקצועות לכיתות א'־י"ב. בספרים נמצאו לא רק ביטויי אנטישמיות חריפים, אלא קריאה ישירה לרצח יהודים על בסיס דתי. בחינוך אסלאמי שמיועד לתלמידי כיתה ה', נקראים התלמידים לרצוח, כשמדובר במחויבות למסגד אל־אקצא. יש לבצע ג'יהאד ומוות למען שחרורו של המסגד מידי הכובשים. לתלמידים מוסבר כי יש לעשות זאת "לא רק כדי להרוג אלא כדי להקריב חיים".

כחלק ממסע ההסתה והחינוך הפלסטיני, החליטה הרשות הפלסטינית לקרוא לבתי ספר על שם מחבלים שביצעו פיגועים בישראל. התיכון לבנים בג'נין הוא על שם אחמד יאסין, מייסד ומנהיג חמאס. בית הספר היסודי באל־בירה, הוא על שמו של מוחמד אמין אל־חוסיני, שהוביל את פרעות תרפ"ט, ושיתף פעולה עם היטלר. בתי הספר התיכוניים לבנות בעזה נושאים את שמה של דלאל מוגרבי, שעמדה בראש החוליה שחטפה את האוטובוס בכביש החוף בשנת 1978, שבו נרצחו 35 ישראלים. את מי ששואלים איך צמחו בעזה מרצחים שפלים, שביצעו את הטבח בעוטף עזה, צריך להפנות אל ספרי הלימוד ושיעורי הדת בעזה, שם לומדים שנים רבות שהרג יהודים הוא מצווה קדושה שהפיצוי עליה הוא 72 בתולות בגן עדן. אולי אי אפשר להביא לחיסול חמאס שהוא תנועה אידיאולוגית, אבל צריך לחסל את יכולותיו הצבאיות, גם אם יש צורך במבצע ממושך.