אני לא מכבה את הטלוויזיה, שמא אחמיץ את הופעתה של הפרשנית מטעם עצמה גייל שורש, שזוכה לתואר "בכירה במוסד". שורש מדלגת מאולפן לאולפן, ואין מי שיעצור אותה.

זה לא גוספל, זו אירלנד: שורשי הסלידה האירית מישראל

כשערוץ 12 הבין, באיחור, מה משקלה הביטחוני, הוא התחיל לדלל את הופעותיה. שורש לא ויתרה וכבשה גם את אולפני ערוץ 11. גם אם הערוץ הציבורי יגיע למסקנה שהיא מקשקשת את עצמה לדעת, אין סיכוי שהיא תוותר. כסוכנת לשעבר במוסד, כפי שהיא מציגה עצמה, היא תבקיע את הדרך גם לאולפני ערוץ 13. 

אם לא ידעתם, הפרשנית מטעם עצמה מתמודדת בבחירות הקרובות על ראשות עיריית רמת השרון. אין עבורה מנוף פרסומי טוב יותר מאשר החשיפה שהיא מקבלת באמצעי התקשורת, ולמרות שאין שום חשיבות לדברים שהיא משמיעה, אנשי הקמפיין שלה לא יכחישו שכל הופעה שלה על המסך שווה עבורה זהב.

הדברים ששורש משמיעה מעידים על בורות ביטחונית. למוסד אין חלק פעיל במלחמה בעזה. שורש עצמה לא פעלה מעולם בעזה. לכן לא ברור מהיכן יש לה מידע ביטחוני שעליו היא מסתמכת ומהם המקורות שמהם היא בודה את דברי ההבל שלה. הופעותיה מעוררות גיחוך בקרב אנשי המקצוע ובקרב צופים בקיאים בביטחון. אם אחד הערוצים היה בוחר להושיב על הסט באולפן את אחת מעובדות המשק, יש להניח שהיה זוכה לפרשנות מקצועית ומעמיקה יותר. 

שורש הגיחה מאלמוניותה באמצע חודש אוגוסט, אז התראיינה בערוץ 12 בכתבה על שירותה במוסד, כשהכותרת שבה הכתיר הערוץ את החלטתה להתראיין הייתה מרשימה: "טיסות, מפגשים חשאיים וגיוס מידע: סוכנת המוסד שרוצה להיות ראשת עיר נחשפת". כבר בכתבה ההיא בחרה שורש, שספק אם התואר "בכירה במוסד" מדויק לגביה, להשמיע סיסמאות וקלישאות נבובות.

הנה כמה דוגמאות: "אנחנו מחפשים אנשים קרי רוח, אבל חמים מאוד לאנשים. אנחנו מחפשים אנשים מאוד אמינים עם יושרה וטוהר כפיים, שהם מניפולטורים, שידעו לעשות מניפולציות, לספר שקרים, לרקום סיפורי כיסוי. אנשים חושבים על ג'יימס בונד, בתי מלון, מרדפי מכוניות, כלי נשק, החיים לא ככה", סיכמה שורש את תפיסת עולמה לגבי תפקידו של הסוכן במוסד. 

בימים האחרונים שוב הבליחה שורש, הפעם בדיון בערוץ 11 על עונש מוות למחבלים, שבו תמכה בעמדתו של השר איתמר בן גביר. היא ציינה שהיא מוטרדת מהעלאת הנושא בעת הזאת, והעידה שהיא "לא רואה כל כך את הנזק" בהטלת עונש מוות כפי שהציע השר. היא הפגינה אבירות כשהתייחסה למשפחות החטופים ואמרה, "אני רואה את משפחות החטופים, אבל כשאני מנסה לחשוב באיזה אופן זה פוגע ביכולת שלנו להמשיך ולנהל את המשא ומתן ולעמוד במשימה הכל כך ראשונה ונעלה להביא את החטופים, אני לא בטוחה שנגרם כאן נזק".

במשפט אחר היא סתרה את מה שאמרה דקה קודם לכן: "השר בן גביר נהג בחוסר רגישות ובציניות של המכשיר הפרלמנטרי הפוליטי בצורה שהיא מכוערת בעיניי". שנבין, שורש לא רואה נזק בעת הזאת בהטלת עונש מוות על מחבלים, ותומכת בעמדת השר בן גביר, ומשפט אחר כך היא טוענת שבן גביר נהג בצורה מכוערת? לא להאמין.

מי שרוצה להיות נבחרת ציבור מתנגדת לשחרור מיידי של חטופים ומוכנה שהם יישארו בשבי חמאס? אין מחלוקת שעם כישורים כאלה היא יכולה להיות אולי פרשנית מטעם עצמה, אבל בוודאות לא ראשת עיריית רמת השרון.