ביל קלינטון נבחר בשנת 1993 לראשונה לנשיאות ארה"ב. באחד מראיונותיו הראשונים נשאל מה הדבר הראשון שעשה כשהבין שנבחר לנשיא העולם החופשי, האם הסתכל במראה והתמלא בתחושת סיפוק. קלינטון ענה: "ישבתי וכתבתי את כל חסרונותיי על דף והעברתי אותו לראש המטה שלי. הפצרתי בו למצוא את האנשים שהחסרונות שלי הם היתרונות הכי חזקים שלהם".

בארה"ב טוענים: זו הסיבה שחמאס סירב לשחרר את שאר בנות הערובה שבידיו
נאבקת במחבלים ומסרבת להיחטף: הגבורה של עמית סוסנה

זה היה קלינטון, ומה שנכון לקלינטון ראוי שיהיה נכון גם עבורנו, כי איך אומר חבר שלי פזוס: "הכל העתקנו מהאמריקאים, רק את שיטת הבחירות לא". והוא צודק - הכל אצלנו מתחיל בבחירות שעושים פוליטיקאים ואיזה אנשים הם לוקחים לידם.

בואו רגע נדמיין שבקבינט המלחמה יושבים לצד גנץ גם בנט וליברמן. בואו נדמיין את שיתוף הפעולה בין שלושת האישיים האלה, כשליברמן מוביל קו מלחמתי, בלתי מתפשר, נגד חמאס וחיזבאללה, גנץ משלים אותו באסטרטגיה הצבאית והמדינית ופועל בתיאום בזירה זו מול בנט. תכלס היינו רואים מלחמה אחרת לגמרי, אסטרטגית יותר, חזקה יותר, נטולה רפיסות, עם הישגים כאלה שגם החות'ים היו חושבים, לא פעמיים אלא שלוש, אם לתקוף ספינה שיש לה זיקה ישראלית.

היינו רואים שליטה בהסברה הבינלאומית וכתוצאה מזה שליטה ביחסים הבינלאומיים, ומדינה אחת לא הייתה מעיזה לחשוב על סגירת נציגות ישראלית בגבולותיה. היינו רואים שליטה אסטרטגית אמיתית במנהרות, הזרמת מי הים לתוכן, או חפירה בדיגר של מאסק. היינו רואים משרדי ממשלה מתפקדים מהרגע הראשון בסיוע למפונים, לחיילי צה"ל ולמילואימניקים. היינו רואים מתווה שחושב על עסקים ועצמאים שנפגעו, גם אם הם לא מתגוררים בעוטף או בגבול הצפון.

איך אני יודעת את זה? מאוד פשוט, אני עוקבת אחר כל אחד משלושת האישים האלה, אחרי העשייה שלהם והאג'נדה שלהם, ואני מבינה שרק שילוש קדוש כזה יפעל בסינרגיה, כי האחד משלים את האחר, תכונות שאחד חלש בהן האחר משלים אותו בחוזקות שלו בהן.

אזרחי ישראל ויהודי התפוצות מחכים לביטחון שנשבר בהם, לאיחוד חזק שיגיע בהשלמה ויפעל בסינרגיה נטולת פוליטיקה. כולם רוצים להתהלך ללא פחד, לא משנה היכן. מה שיחזיר ליהודים בכלל ולאזרחי מדינת ישראל בפרט את הביטחון זו מנהיגות בלתי מתפשרת, שחושבת מחוץ לקופסה ובעיקר נטולת פוליטיקה בעת מלחמה.

אילו אני יושבת היום בעמדת ייעוץ לאחד מהם, הייתי מזמינה סקר שיבדוק באיזו מתכונת עליהם לבחור, מפלגה אחת או שלוש נפרדות עם מטרה משותפת. כך או כך, ברית משולשת כזאת יכולה להביא רוחות של שינוי בביטחון מול איומי חמאס, חיזבאללה ופושעים אחרים, ובוודאי ביחסים הבינלאומיים ובעשייה הלאומית.

הכותבת היא מנהלת קמפיינים ומומחית לניהול משברים