היה זה קונצרט מופלא. אף לא אחד מן הסולנים ומחברי התזמורת טעה או זייף, המנצחים עשו עבודה מדויקת ומתואמת, וקהל המאזינים הופתע ונדהם. ראויים הרמטכ"ל וראש השב"כ לשבחים על ביצוע דייקני וניצוח מדויק על כוחות היבשה, שייטת 13, כוח הקומנדו, הימ"מ, אנשי חיל האוויר והטייסים, ומאות אנשי המודיעין והסייבר שאספו פיסות מודיעין והפכו אותו למבצע חילוץ מרתק ומהיר.

עם תיק וכפכפים ולצד ילדים: תיעוד בריחת סינוואר במנהרה נחשף | צפו
תיעוד חדש ודרמטי: כך חילצו לוחמי הימ"מ את החטופים ברפיח

יבואו על הברכה והשבח גם היחידה שבראשה עומד האלוף ניצן אלון ועמו גם האלוף פולי מרדכי, על תרומתם המשמעותית למבצע. יחידה זו אוספת מודיעין ללא לאות מאז 7 באוקטובר ומספקת מידע ערכי בנושא החטופים.

לבי דואב על העובדה המצערת שמפקדי המבצע ייאלצו להיפרד מתפקידם, עם פרסום מסקנות ועדת החקירה שתוקם בסוף הקרבות. כבר טענתי ואחזור על כך שנית - הלוא מדובר בטובי בנינו, שכבר מיהרו ונטלו אחריות על מחדל 7 באוקטובר.

תיעוד ממצלמת קסדה מרגעי הלחימה בהם פשטו לוחמי הימ״מ על המתחם בו הוחזקו החטופים (צילום :דוברות המשטרה)

מבצע חילוץ שני החטופים ישמש בעתיד הלא רחוק דוגמה חיה לאפשרויות האנושיות הבלתי מוגבלות, דוגמה לדיוק מבצעי ופרק לימוד מרתק בשילובם של כוחות אוויר, ים ויבשה. תרגיל שיילמד על ידי כוחות מבצעיים ברחבי העולם, במיוחד באזורים צפופי אוכלוסין. 

מותר לנו, במיוחד כשמצב הרוח הלאומי אינו בשיאו, להתגאות בכוחנו וביכולותינו המופלאות, ולהרים ראשנו בגאווה על הערכיות המוסרית, היכולות המבצעיות והתוצאות הנפלאות שהושגו.