סיפור נסיעתו הלא מתואמת עם נתניהו של גנץ לארצות הברית ממחישה את סטטוס היחסים שבתוך ממשלת החירום. ראשי המחנה הממלכתי הרואים את השיאים האלקטורליים שמפלגתם שוברת בסקרים, שבוע אחר שבוע, היו הכי מעוניינים לסיים כבר אתמול את שותפותם עם בנימין נתניהו ולממש את כל האשראי הפוליטי שצברו.

הנסיעה ועונשה: המכה שהנחית נתניהו על גנץ לקראת נסיעתו לוושינגטון

ממשיך לאבד את ממשלתו: בני גנץ לא סופר את נתניהו

הבעיה היא כי אין בחירות באופק וכל ניסיון להביא להקדמתן טרם הצליח, על כן אין אנשים התקועים במצבם הנוכחי יותר מבני גנץ וגדי איזנקוט. הרי יציאה לשם יציאה לגמרי לא בתוכנית. לצאת היום מהממשלה כדי להתייבש שנה או שנתיים בביצת האופוזיציה - זוהי הדרך הבטוחה לבזבז את כל הנקודות שצברו ולהגיע לבחירות לא עם הנדוניה העשירה של כ-40 מנדטים בסקרים, אלא על גבול אחוז החסימה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כל עוד לא נסללה דרך להקדמת הבחירות - משחקי האופוזיציה שבתוך הקואליציה יימשכו בדיוק כפי שהם מתקיימים היום. בני גנץ ימשיך להוביל את מדיניות ההתבדלות שלו, כדי שהציבור לא ישכח ולו לרגע כי הברית שלו עם ממשלת נתניהו היא ברית שכולה אילוץ של מצב החירום. ככל שיעבור הזמן, יהיה לגנץ יותר ויותר קשה לשמור על מעמדו המיוחד בתוך הממשלה, בלי שהציבור יתחיל לייחס לו לא רק את הישגיה, אלא גם את כישלונותיה והאחריות על המצב במדינה. מה שיכול לשנות את יחסי הכוחות הוא, בין היתר, שותף נוסף שבתוך הקואליציה המקורית.

עד כה שיתוף פעולה כמעט יחידי, אך משמעותי מאוד שנוצר בין גנץ ואיזנקוט לבין בכירי ממשלת נתניהו הוא שיתוף הפעולה בין ראשי המחנה הממלכתי לבין שר הביטחון, יואב גלנט. גלנט שבונה את עצמו כמועמד מוביל לראשות הליכוד, נהנה ממעמדו הייחודי של שר ביטחון חזק וקשוח בעת מלחמה. שיתוף הפעולה של גלנט עם גנץ ועם איזנקוט נועדה להבליט את תדמיתו כאיש הימין המתון והממלכתי - לעומת הגורמים הקיצוניים כמו בן גביר וסמוטריץ. השת"פ שהוא פיתח בדיוני קבינט המלחמה עם גנץ ואיזנקוט משרת לחלוטין את התדמית הזאת, של ימני-אחראי. עם זאת, לגלנט ולגנץ מטרות שונות. הראשון מעוניין בבחירות, לשני אין אינטרס בהקדמתן. ועדיין, עם כל הפערים שברמה האסטרטגית, בפן הטקטי נראה כי קואליציית גנץ-אייזנקוט-גלנט בדיוני הקבינט המצומצם הולכת ומתהדקת.

לטענת הגורמים המעורים בנעשה בקבינט המלחמה: "יש תחושה שבדיונים של קבינט המלחמה נוצרה וקיימת חזית  של גלנט, גנץ ואיזנקוט מול נתניהו. נתניהו נראה מבודד שם לאחרונה, לא בכדי הוא התחיל לצרף לחלק מהישיבות את שר החוץ ישראל כ"ץ. נתניהו מחפש תגבור כוחו מול ציר הגנרלים".